نسخه چاپی

شگردجدید كلاه‌برداران از دستگاه‌ كارت‌خوان

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان كرمانشاه نسبت به استفاده كلاه‌برداران از دستگاه‌های «اسكیمر» كه به دستگاه‌های كارت‌خوان شباهت دارند، هشدار داد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری پلیس، اسدالله زحمتکش نسبت به استفاده کلاه‌برداران از دستگاه‌های «اسکیمر» که شباهت زیادی به دستگاه‌های کارت‌خوان دارند، هشدار داد. وی با بیان اینکه این دستگاه‌ها اطلاعات کارت‌های بانکی را کپی و در اختیار افراد سودجو قرار می‌دهند، گفت: باید توجه داشت که این دستگاه‌های کارت‌خوان به‌طور کلی در اختیار فروشنده هستند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان کرمانشاه افزود: این دستگاه‌ها بیشتر در داخل گیشه قرار دارد به‌نوعی که خریدار اصلا به آن دسترسی ندارد. زحمتکش به نکاتی در خصوص نحوه استفاده از کارت‌های عابر بانک و دستگاهای «پوز» اشاره کرد و بیان داشت: افراد در صورت دریافت کارت عابر بانک، حتما به‌طور کامل نحوه استفاده صحیح از آن را فرا بگیرند.

وی به افراد توصیه کرد که هنگام کشیدن کارت در دستگاه‌های کارت‌خوان فروشگاهی، حتما رمز کارت را خود افراد وارد و از اعلام رمز کارت خود در انظار عمومی خودداری کنند. به گفته این مسئول، افراد هنگام ورود رمز مراقب باشند که دیگران آن‌ را مشاهده نکنند و در صورتی که مجبور به گفتن رمز خود شدند، بلافاصله پس از خروج از فروشگاه، رمز کارت را عوض کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان کرمانشاه گفت: از نوشتن رمز عبور در کنار کارت، در کیف یا جیب و حتی در گوشی موبایل با اسم مشخص خودداری کنید. وی با تاکید بر تغییر هر چند وقت یک بار رمز کارت‌های بانکی، خاطرنشان کرد: افراد رمز عبور خود را به هیچ وجه در اختیار هیچ فردی قرار ندهند.

زحمتکش متذکر شد: به هیچ وجه کارت خود را در اختیار فرد دیگری قرار ندهید و مشخصات حساب بانکی خود را به هیچ‌گاه از طریق پیامک حتی برای آشنایان ارسال نکنید. وی تصریح کرد: در صورتی که قصد انجام عملیات بانکی از طریق سایت موسسات مالی را دارید، پس از اتصال به سایت، از طریق کنترل دقیق آدرس و نشانه‌های دیگر، از اصلی بودن سایت مطمئن شوید.

به گفته این مسئول، شهروندان درصورت مشاهده وضعیت غیرعادی روی محل کشیدن کارت در دستگاه‌های pos، چسب خوردن، وجود اشیاء اضافه و... مراتب را به مسئولان بانک مورد نظر اطلاع دهند و یا حتما پلیس فتا را در جریان امر قرار داده و یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir مراتب را اعلام کنند.

۱۳۹۳/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...