نسخه چاپی

روایت bbc از رفتار جلیلی در نشست بغداد

عکس خبري -روايت bbc از رفتار جليلي در نشست بغداد


به گزارش نما ، بی بی سی فارسى درباره مسؤول تیم مذاکره کننده هسته اى ایران نوشت : سعید جلیلی سیاستمدارى است که راه رفتن او به سبب پاى مصنوعی اش، صدمات جنگ ایران و عراق را تداعى مى کند و شیوه رفتار ساده اش، بیش از هرچیز یادآور رفتار سیاستمداران صدر انقلاب بهمن 1357 است.


پایگاه اینترنتى شبکه دولتى انگلیس درباره دکتر سعید جلیلى، دبیر شورایعالی امنیت ملی تاکید مى کند: سعید جلیلى همچون حسن روحانى دوستى نزدیکى با دیپلماتهاى اروپایى ندارد و مثل على لاریجانى در توصیف شرایط از تعابیر فلسفى استفاده نمى کند. او حتى انتقادهاى آتشین مرسوم از شیوه مذاکراتى پیشین را هم تکرار نمى کند.

بی بی سی در ادامه جلیلی را فردی آرام و غیر منطقی توصیف می کند و می نویسد : رسانه های نزدیک به ایران سعید جلیلی را "هوشمند و نفوذ ناپذیر" می خوانند اما دیپلمات هایی که از نزدیک با او دیدار کرده اند او را فرد آرام و غیر منعطفی توصیف می کنند که هرچند اشاره مستقیمی به پای قطع شده اش نمی کند اما به وضوح غرب را مسبب جنگ ایران و عراق و تجهیز حکومت صدام به سلاح های کشتار جمعی می داند.

بی بی سی فارسی در ادامه آورده است : هیچ یک از اعضاى گروه هاى پیشین مذاکراتى همچون این گروه آشکارا رفتارهاى مذهبى از خود نشان نداده اند. چنانکه آقاى جلیلى یک بار هم در دور پیشین مذاکرات استانبول در مسجد سلطان احمد این شهر به نماز جمعه ایستاد. این شاید به دلیل پیوند عمیقى است که او تلاش کرده به صورت تئوریک میان دیپلماسى و دین برقرار کند.

۱۳۹۱/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...