نسخه چاپی

پیشنهاد رایگان میلیاردی بسیج به وزارت بهداشت

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشكی كشور از پیشنهاد رایگان ولی میلیاردی این سازمان به وزارت بهداشت خبر داد و گفت:‌ با این حال بسیج یك گلایه از مسئولان سلامت دارد، و آن این است كه توجه‌ای به پتانسیل و روحیه بسیجی و جهادی ندارند.

به گزارش نما، محمد رئیس‌زاده در نشست افطاری به مناسبت ماه مبارک رمضان با اصحاب رسانه در حوزه سلامت به عملکرد بسیج جامعه پزشکی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: بسیج در راستای سالم‌سازی و برطرف کردن مشکلات حوزه سلامت گام بر می‌دارد و هرگز به نفع خویش کاری نمی‌کند و به هیچ عنوان به دنبال مطرح کردن خود نیست و هرگز نیز هیاهو به راه نمی‌اندازد حتی در برخی مواقع نیز با بعضی مواضع و حرکت‌ها مخالف بودیم و می‌توانستیم برخورد کنیم ولی به دلیل روحیه بسیج به دنبال مچ‌گیری نبودیم و به دلیل مصالح سعی کردیم حتی از مواضع خود نیز عقب بنشینیم و به هیچ عنوان به دنبال گرد و خاک کردن و به دست آوردن اهدافمان با اقدامات سیاسی نبودیم و نیستیم.

وی افزود: بسیج جامعه پزشکی با هدف تکریم و استفاده از مولفه‌های بسیجی در راستای اخلاق‌محوری به سمت حرکت‌ها و تصمیمات تشکیلاتی پیش رفته است و از تصمیماتی که رنگ و بوی سیاسی داشته باشد پرهیز کرده است و همیشه به دنبال محرومیت‌زدایی در حوزه سلامت با روحیه بسیجی بوده است.

حضور پزشکان بسیجی در خطرناک ترین میدان‌های ایران و جهان

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور به یکی از همین مقولات روحیات بسیجی که در چند روز گذشته در استان خراسان رضوی رخ داد اشاره کرد و گفت: در یکی از روستاهای این استان گزارشی از بیماری سالک ارائه شده بود که ما با اعزام تیم‌هایمان توانستیم حاشیه‌های این مشکل را برطرف کنیم. همچنین با اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی به خارج از کشور در خطرناک‌ترین میدان‌ها به ارائه خدمات امداد و درمان بدون هیچ چشمداشتی اقدام کردیم به طوریکه حتی هیچ کدام از ارگان‌های مرتبط سلامت متوجه این فعالیت‌ها نشدند، کما اینکه ما نیز به دنبال تقدیر و تشکر آنان نیستیم زیرا خودمان را نوک پیکان عرصه ارائه خدمات در مناطق محروم می‌دانیم و همیشه نیز پزشکان بسیجی در دهان خطر رفته و تکالیف خود را به خوبی انجام داده‌اند.

مشکل اساسی و ریشه همه مشکلات در سیاست‌گذاری مدیریت سلامت است

رئیس‌زاده با اشاره به دیگر حوزه فعالیت‌های سازمان بسیج جامعه پزشکی عنوان کرد: این سازمان ناظر اصلاح ارتقاء و سالم‌سازی فضاهای تصمیم‌گیری حوزه سلامت است زیرا معتقدیم مشکل اساسی و ریشه همه مشکلات در سیاست‌گذاری مدیریت سلامت در حوزه کلان است که دچار چالش‌های متعددی است. بر این اساس بسیج از گذشته تا به حال با وجود تمام هزینه‌هایی که برای آن داشته است سعی کرده است تکلیف خود را در این بحث نظارت به خوبی انجام دهد.

حوزه سلامت کشور زینت نظام ایران اسلامی شود

وی در ادامه با اشاره به اینکه نظام سلامت کشور باید زینت نظام ایران اسلامی تبدیل شود گفت: بنابراین نظام سلامت نباید سرافکندگی برای کشور ایجاد کند بر این اساس داشتن روحیه بسیجی و تکلیف‌محوری در این عرصه بسیار برجسته است ولی معتقدیم یک مقداری ساماندهی و مدیریت این روحیه دچار اشکال است و آنطور که باید و شاید از این پتانسیل استفاده نشده است که این مسئله هم می‌تواند از طرف ما و هم از طرف ارگان‌های متعدد سلامت باشد. بنابراین مسئولان حوزه سلامت کشور هنوز پتانسیل بسیج را جدی نگرفته‌اند و توجه نمی‌کنند که این مسئله مشکل بزرگی است.

معضل کنونی سلامت کشور فقط با روحیه جهادی برطرف می‌شود

رئیس‌زاده تصریح کرد: معتقدیم با وضعیت کنونی از جمله مشکلات سلامت و با توجه به بودجه و امکاناتی که داریم هرگز این معضلات حوزه سلامت برطرف نخواهد شد مگر اینکه با عزم و روحیه جهادی بتوانیم یک میانبر ایجاد کنیم و این مشکلات را برطرف کنیم.

پیشنهاد رایگان ولی میلیاردی بسیج به وزارت بهداشت

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در ادامه به طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: ما نیز از این طرح حمایت می‌کنیم زیرا در آغاز این طرح رضایتمندی مردم را شاهد بودیم گرچه باید در همه جوانب این طرح مورد واکاوی قرار گیرد. بنابراین جای تشکر از وزیر بهداشت و همکاران آن وجود دارد ولی همین طرح باید مورد پایش و ارزشیابی دقیق قرار گیرد. شاید بتوان با بودجه کلانی این ارزیابی انجام شود ولی ما معتقدیم می‌توان با استفاده از پتانسیل 400 کانون سازمان بسیج جامعه پزشکی و با روحیه جهادی و داوطلبانه پزشکان این سازمان بدون هزینه و حتی با صفر ریال به طور واقعی طرح تحول سلامت مورد ارزشیابی و پالایش قرار گیرد.

وی ادامه داد: بسیج هیچ هزینه‌ای برای این ارزشیابی و پالایش نمی‌خواهد به هر حال ما شاهد آن هستیم که برخی پالایش‌ها و گزارش‌ها مدیریتی است ولی وقتی یک عنصر بسیجی و تکلیف‌محور بدون هیچ هزینه‌ای و یا حداقل با کمترین هزینه چنین طرح‌هایی را مورد ارزشیابی قرار دهند نتایج واقعی‌تر و راهگشا‌تر خواهد بود.

گلایه بسیج از مسئولان حوزه سلامت

رئیس‌زاده با تاکید بر حرکت‌های جهادd و اعتقادی در حوزه سلامت خاطرنشان کرد: بسیج یک گلایه نیز دارد و آن این است که دوستان ما که همان مسئولان حوزه سلامت هستند هنوز از ظرفیت‌های بسیج به خوبی استفاده نکرده‌اند ولی می‌توان و انتظار داریم در سال فرهنگ و اقتصاد با عزم جهادی، توجه بیشتری به پتانسیل‌های بسیج شود، به هر حال حوزه سلامت آنقدر مهم است که همیشه عنوان می‌شود توسعه بدون انسان سالم امکان‌پذیر نیست، بسیج نیز به هیچ عنوان در فعالیت‌هایش به دنبال مطرح کردن اسم خود نیست همانطور که کارنامه گذشته ما نشان داده است که در بسیاری از فعالیت‌های حوزه سلامت نقش موثری داشته‌ایم ولی هرگز کسی متوجه نشد که این اقدامات که با حداقل هزینه و حداکثر اثربخشی در کشور صورت پذیرفت کار بسیج بود.
منبع: نسیم

۱۳۹۳/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...