نسخه چاپی

تداوم غیبت برخی از متهمان در دادگاه

عکس خبري -تداوم غيبت برخي از متهمان در دادگاه

سومین جلسه دادگاه اختلاس شركت بیمه در حالی برگزار شده است كه همچنان تعدادی از متهمان در جلسه دادگاه غایب هستند.


به گزارش نمابه نقل از فارس، سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اختلاس شرکت بیمه در حالی امروز صبح برگزار شد که مانند جلسه قبل تعدادی از متهمان غیبت داشته و در دادگاه حضور نیافتند.

نماینده دادستان در قرائت کیفرخواست یکی از متهمان پرونده به نام « س - م» که او هم در دادگاه حاضر نشده و تنها وکیلش حضور دارد، اظهار داشت: این فرد به معاونت در اختلاس توأم با جعل و وصول وجه چک حاصل از اختلاس به مبلغ 315 میلیون ریال متهم است.

در ادامه وکیل متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: موکل من درباره تحقق شرایط معاونت در جرم باید حائز موارد عنصر مادی و معنوی که از ارکان اصلی وقوع جرم هستند باشد.

همچنین دارای علم و آگاهی از قصد مباشر باشد و با قصد و اراده اقدام به ارتکاب جرم کند.

وی ادامه داد: با توجه به محتویات پرونده و همچنین اینکه موکل من هیچ پولی دریافت نکرده و تمام وجه وصول چک را باز گردانده است مشمول معاونت در جرم نمی‌شود.

نماینده دادستان در پاسخ به اظهارات وکیل متهم گفت: درباره بحث معاونت در ماده 43 قانون مجازات اسلامی برای تحقق معاونت در جرم وجود وحدت قصد را شرط دانسته و عنصر مادی معاونت به موجب این ماده قانونی عبارت است از تحریک، ترغیب، تطمیع و تسهیل برای وقوع جرم و آگاهی معاون از جزئیات جرم به هیچ عنوان شرط نیست.

وی ادامه داد: به همین میزان که بداند در حال انجام چه کاری است کفایت می‌کند و نیازی نیست از جزئیات کار باخبر باشد. ارتباط این فرد و خواهر و برادرانشان که خواهرزاده یکی دیگر از متهمان هستند شبکه‌ای بودن این پرونده را نشان می‌دهد.

وکیل مدافع متهم درباره اظهارات نماینده دادستان گفت: ایشان مدعی هستند موکل من کلیات موضوع را می‌دانسته. وی باید این ادعا را اثبات کند. اینکه با همکاری برادر و خواهر این اقدام صورت گرفته نشان‌دهنده شبکه‌ای بودن اختلاس نیست. شاید همه این افراد مورد سوء استفاده متهمان اصلی پرونده قرار گرفته باشند.

وی در بیان آخرین دفاعیات گفت: به وکالت از موکلم می‌گویم هیچ یک از اتهامات مطرح شده در کیفرخواست را قبول ندارم.

۱۳۹۱/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...