نسخه چاپی

به آتش كشیدن پرچم آمریكا در تركیه

گروهی از مردم «دیاربكر» تركیه با برهم زدن مراسم افطاری كنسولگری آمریكا پرچم این كشور را آتش زدند و سركنسول آمریكا ناگزیر به خروج از این شهر شد.

به گزارش نما به نقل از «کردپرس»، روزنامه‌های طرف و رادیکال، کنسولگری آمریکا در آدانا، دیروز در شهر کردنشین دیاربکر و در میدان بزرگ «داغکاپی»، در صدد برگزاری مراسم افطار برآمد و با استفاده از چادرهای بزرگ شهرداری، مهیای آن شد که از صدها نفر از شهروندان روزه دار پذیرایی کند. اما چهل دقیقه پیش از اذان، گروه دویست نفره‌ای از مردم، با سردادن شعارهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و الله اکبر، به چادرها حمله‌ور شده و پس از درهم شکستن وسایل، صندلی‌ها و پاره‌کردن بنرها، پرچم آمریکا را نیز به آتش کشیدند.



گروه‌های مهاجم، از اعضای نهادهای مدنی کُردی بودند و گفته می شود بر اثر حمله آنها به محل برگزاری مراسم افطار، 5 نفر مجروح شدند که حال یکی از آنها وخیم است.



«جان اسپینوزا» سرکنسول آمریکا در آدانا دقایقی پس از این رویداد در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد:«عده ای چماق دار و چپاول گر نمی توانند روابط ترکیه و آمریکا را زیر سوال ببرند. پارسال مراسم افطار ما در آدانا از سوی مردم با استقبال مواجه شد و ما یقین داریم که مردم از این گونه اقدامات خشونت طلبانه حمایت نمی کنند».



اسپینوزا تحت تدابیر امنیتی شدید از دیاربکر خارج شد.

۱۳۹۳/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...