نسخه چاپی

بازتولید مفهوم حجاب در مستند «چی بپوشم»

مستند «چی بپوشم» به كارگردانی مسعود زارعیان پنجشنبه، 26 تیر از ساعت 18:30روی آنتن شبكه دو سیما می رود.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، مستند «چی بپوشم» به کارگردانی مسعود زارعیان پنجشنبه، 26 تیر از ساعت 18:30روی آنتن شبکه دو سیما می رود.

مدیر گروه فرهنگ ،‌تاریخ و هنر شبکه دو این خبر را اعلام کرد و گفت: این مستند با هدف واکاوی حجاب در جامعه تولید شده و در 32 دقیقه به سؤالات و شبهات جامعه به ویژه جوانان درحوزه پوشش و معیارهای مطلوب با رویکرد نیاز امروز جوانان و موازین جامعه پاسخ می دهد.

وی تصریح کرد: در این مستند تلاش شده تا به دور از هر گونه قضاوت به مقوله حجاب به عنوان پوشش امروزی زن مسلمان پرداخته شود و در نهایت با طرح مساله و ارائه برخی گزینه ها به عنوان جواب مخاطب را به اندیشیدن وادار کند.

مهدی کریمی افزود: در شرایط کنونی سخن گفتن از حجاب و پوشش و ظاهر افراد جامعه مخصوصا زنان امری است سهل و ممتنع است، چرا که از یک سو لباس بخشی از شخصیت انسان است و زمینه قضاوت ها را فراهم می کند و از سوی دیگر به دلیل تبلیغات وسیع و عمدتا بدون تاثیر و بی سلیقه، کسی مخصوصا هنرمندان جرائت نمی کنند به این موضوع به شکل صحیح بپردازند.

وی درباره «چی بپوشم» گفت: این فیلم درباره مستندسازی است که قرار است سراغ چند کارشناس برود تا عوامل تغییر پوشش زنان در سالهای اخیر و زمینه ی فاصله گرفتن نسل امروز از دیدگاه نسل های قبل تر را نسبت به حجاب واکاوی کند که در این بین از خانم شریفی به عنوان دانشجویی که در این زمینه تحقیقی انجام داده است کمک می گیرد تا در این مسیر او را همراهی کند و به چند نفر دختر دبیرستانی نزدیک شود تا ذهنیت آنها را در این باره مورد بررسی قرار دهد.

وی ادامه داد: این مستند با جستجو در اینترنت و نمایش قطعه فیلم هایی درباره حجاب شروع می شود در این بین مباحث مانند حول پوشش و حجاب مثل نگاه اجتماعی به حجاب، میزان آرایش در ایران،پوشش زنان ورزشکار قهرمان و تجلیل رهبری از ایشان پیش خواهد آمد.

وی تصریح کرد: این مستند به شیوه ای هنرمندانه به طرح موضوعات مرتبط با حجاب و پاسخ به دغدغه و پرسش های جوانان امروز از زبان خودشان و البته کارشناسان می پردازد، مثلا اینکه میزان پوشش مناسب خانم ها پقدر است؟ چرا مقوله حجاب درباره آقایان متفاوت است و ...

مهدی کریمی ادامه داد: به طور کلی می توان گفت حرف فیلم در یک جمله این است که ما چقدر به فرزندانمان خوراک فکری و فرهنگی داده ایم که توقع داریم حجابشان را حفظ کنند و به دیگران پیشنهاد دهند.

وی گفت: «چی بپوشم» در ادامه دو راه حل در مقوله حجاب پیش روی خانواد ه ها و مسئولین قرار می دهد، اول آنکه با درک شرایط کنونی و اقتضائات زمان، اعتماد به خدا را در فرزندانمان تقویت کنیم و دوم فرزندانمان باید در معرض تجربه دینی قرار گیرند و تجربه کارهای خوب تاثیر عینی آن را مشاهده کنند تا مثل نماز و وروزه و زیارت که به آن علاقه می ورزند به حجاب هم بیش از پیش علاقه مند شوند.

به گفته مدیر گروه فرهنگ، ‌تاریخ و هنر شبکه دواین مستند که به سفارش سیمای مرکز خراسان رضوی تهیه و تولید شده، به بهانه هفته حجاب روی آنتن تلویزیون می رود.

۱۳۹۳/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...