نسخه چاپی

هلند؛ مسوول مرگ ۳۰۰ بوسنیایی مسلمان

دستگاه قضایی هلند: این كشور از نظر حقوق مدنی مسئول مرگ بیش از ۳۰۰ مرد و پسر بچه مسلمان سربرنیتسا در طول جنگ در بوسنی است.

به گزارش نما ف واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: قاضی لاریسا الوین اعلام کرد: با بیان اینکه هلند مسئول کشته شدن افرادی است که صرب های بوسنی عصر 13 ژوئیه 1995 از ساختمان های دوچبات در پوتوکاری ،با خود بردند تاکید کرد کلاه آبی های هلندی موسوم به « دوچبات»می بایست از آنان محافظت می کردند.

اواسط ژوئیه 1995 ، نیروهای صرب بوسنی به فرماندهی ژنرال راتکو ملادیچ حدود 8000 مرد و پسربچه مسلمان را در طول چند روز در آنچه بدترین کشتار اروپا پس از جنگ جهانی دوم محسوب شد ، به قتل رساندند.

عصر 13 ژوئیه 1995 ، درحالی که نیروهای راتکو ملادیچ از چند ساعت قبل شروع به کشتار کردند ، نظامیان گردان « دوچبات» بیش از 300 مرد بوسنیایی را که در پایگاه نظامی هلند در نزدیکی سربرنیتسا در پوتوکاری پناه گرفته بودند ، به بیرون منتقل کردند.»لاریسا الوین گفت اگر دوچبات به این مردان اجازه می داد در ساختمان های این نیرو باقی می ماندند ،‌آنان زنده باقی می ماندند.

در پرونده مشابهی اما با گستردگی کمتر ، دستگاه قضایی هلند اعلام کرده بود هلند مسئول مرگ سه بوسنیایی سربرنتیسا است که آنان نیز پس از بیرون رانده شدن از این پایگاه نظامی کشته شدند.

دولت هلند وعده داده است به نزدیکان این بوسنیایی ها هریک تا سقف 20 هزار یورو غرامت دهد.

۱۳۹۳/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...