نسخه چاپی

هشدار پوتین به واشنگتن درپی تحریم‌ها

در پی گسترش تحریم های اعمال شده از سوی امریكا علیه روسیه، ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه هشدار داد كه این تحریم‌ها ضمن به بن بست رساندن روابط دو كشور به منافع تجاری امریكا در كشورش لطمه خواهد زد.

به گزارش نما، رویترز نوشت: دولت امریکا روز چهارشنبه به دلیل آنچه که دخالت روسیه در اوکراین تلقی می کند گسترده ترین تحریم‌هایش را تاکنون علیه بازیگران مهم اقتصادی روسیه از جمله گازپروم بانک و شرکت «روس نفت» و دیگر شرکتهای مهم بانکداری و انرژی و دفاعی این کشور اعمال کرد.

پوتین گفت: وی باید برای اطلاع از دورنمای کامل تحریم‌ها، جزئیات آن را بررسی کند. ولی: اطمینان دارد که این تحریم‌ها به منافع ملی امریکا در بلندمدت لطمه خواهد زد.

پوتین گفت: این بدان معناست که شرکت‌های امریکایی مایل به کار در روسیه، قدرت رقابت خود را با دیگر شرکت‌های انرژی در جهان از دست خواهند د اد.

وی گفت: این تحریم‌ها به شرکت اگزان موبیل که فرصعت فعالیت در روسیه را یافته است لطمه خواهد زد. پس آیا آنها نمی خواهند این شرکت آنجا کار کند؟ آنها در حال لطمه زدن به شرکتهای انرژی مهم خود هستند.

تحریم‌های جدید همچنین مقامات ارشد روسیه از جمله نایب رئیس دومای دولتی یا مجلس روسیه، وزیر کریمه، فرمانده نهاد اطلاعاتی روسیه (اف اس بی) و رهبر جدایی خواهان اوکراین را هدف قرار داده اند.

اتحادیه اروپا پیشتر چند نفر از این مقامات را در لیست تحریم‌ها قرار داده بود.

۱۳۹۳/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...