نسخه چاپی

ناكامی سران اروپا در تعیین جانشین اشتون

سران كشورهای اتحادیه اروپا برای بحث درباره بحران اوكراین و انتصاب جانشین‌های برخی سمت‌های كلیدی این اتحادیه تشكیل جلسه دادند اما نتوانستند جانشین مسئول سیاست خارجی را تعیین كنند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، نشست سران کشورهای اتحادیه اروپا که روز چهارشنبه با شرکت سران ۲۸ کشور عضو این اتحادیه تشکیل شد دو موضوع را در دستور کار داشت: بررسی بحران اوکراین و تعیین افرادی برای تصدی برخی مناصب مهم اتحادیه اروپا.

سران اروپایی درباره بحران اوکراین بر سر تشدید تحریم‌ها علیه مسکو موافقت کردند، اما در تعیین جانشین‌های دو منصب مهم ناکام ماندند: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و رئیس شورای اروپا.

خانم اشتون که سرپرستی تیم مذاکره‌کننده ۱+۵ در مذاکرات هسته‌ای بین ایران و این گروه موسوم به میانجی‌های بین‌الملل برای حل مناقشات برنامه هسته‌ای ایران را به عهده دارد در ماه نوامبر از سمتش کنار می‌رود. هرمان ون‌رمپوی، رئیس شورای اتحادیه اروپا هم وضعیتی مشابه خانم اشتون دارد. جانشین این دو نفر هنوز مشخص نشده است.

برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن هستند که دو دیپلمات بلندپایه زن از کشورهای دانمارک و ایتالیا بیشترین شانس برای تصدی این دو کرسی را دارند.

برخی رسانه‌ها از جمله بی‌بی‌سی گزارش داده‌اند در پایان ماه آگوست نشست دیگری برای تعیین جانشین‌های این دو منصب مهم برگزار خواهد شد.

۱۳۹۳/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...