نسخه چاپی

18 سال زندان برای زنی كه می‌خواست اوباما را مسموم كند

عکس خبري -18 سال زندان براي زني که مي‌خواست اوباما را مسموم کند

یك زن آمریكایی كه برای اوباما و دو مقام آمریكایی دیگر ماده سمی فرستاده بود، به 18 سال زندان محكوم شد.

به گزارش نما، قدس آنلاین به نقل از العالم، یک بازیگر زن آمریکایی که تلاش کرده بود همسرش را در ارسال نامه های زهرآگین برای باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، مایکل بلومبرگ شهردار وقت نیویورک و یک فعال مخالف حمل اسلحه مقصر جلوه دهد، روز چهارشنبه به 18 سال زندان محکوم شد.
مایکل اشنایدر قاضی منطقه ای آمریکا، شانون گس ریچاردسون را به اتهام در اختیار داشتن تسلیحات بیولوژیکی به 216 ماه زندان و همچنین پرداخت جریمه 367 هزار و 222 دلاری محکوم کرد.
پس از آن که در ماه دسامبر علیه ریچاردسون به اتهام تهدید کردن باراک اوباما و ارسال ایمیل های تهدید آمیز برای بلومبرگ و مارک گلیز اعلان جرم شد، او به در اختیار داشتن یک ماده سمی و استفاده از آن به عنوان سلاح اعتراف کرد. گلیز با بلومبرگ در زمینه افزایش محدودیت های مرتبط با در اختیار داشتن سلاح همکاری نزدیکی داشت.
جان بالز دادستان آمریکایی در بیانیه ای اعلام کرد: «حکم امروز پایانی عادلانه و مناسب برای یکی از عجیب ترین و غیر عادی ترین پرونده ها بود.» وی خاطرنشان کرد که تحقیقات در این زمینه «بسیار چالش برانگیز» بوده است.
دادستانان در دادگاه اعلام کردند، ریچاردسون 35 ساله بین ماه های آوریل و مه 2013 موادی را برای تولید "ریسین" جمع آوری کرده بود. ریسین یک سم مهلک بیولوژیکی است که پادزهر آن هنوز ساخته نشده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، او ریسین را در داخل پاکت سه نامه تهدید آمیز قرار داد و آنها را برای اوباما، بلومبرگ و ریچاردسون ارسال کرد و به پلیس نیز گفت که همسرش مسئول ارسال این نامه هاست. او در ماه ژوئن 2013 در ایالات تگزاس بازداشت شد.
وی در نامه خود به شهردار وقت نیویورک نوشته بود: «قبل از آن که تفنگم را از من بگیرید باید من و خانواده ام را بکشید. هر کسی که تلاش کند وارد خانه ام شود به او تیراندازی خواهم کرد. حق در اختیار داشتن سلاح را خداوند به من داده شده است و تا زمان مرگم از این حق استفاده خواهم کرد.»

۱۳۹۳/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...