نسخه چاپی

تمدید مذاكرات قطعی شد

تا قبل از روز سه شنبه هیچ كدام از دو طرف درباره تمدید مذاكرات حرف نزده بودند اما دیروز هم كری و هم ظریف به این موضوع اشاره كردند.

عدم حصول توافق تا 30 تير براي مذاكره كنندگان مسجل شده است اما این احتمال که در ساعات پایانی یک راه حل پیدا شود کم نیست.
به گزارش نما يك منبع مطلب گفت: تا قبل از روز سه شنبه هیچ کدام از دو طرف درباره تمدید مذاکرات حرف نزده بودند اما دیروز هم کری و هم ظریف به این موضوع اشاره کردند. علت اینکه تا امروز به این موضوع اشاره نمی شد این بود که هیچ کدام از دو طرف نمی خواست انگیزه طرف مقابل را برای نهایی کردن کار تا 30 تیر کم کند. همچنين پايان كار اشتون نيز دشواري هايي ايجاد مي كرد. ولی حالا ظاهرا هر دو طرف دریافته اند که زمان بیشتری لازم دارند. همین که اظهارات علنی و رسمی درباره تمدید آغاز شده به این معناست که تا 30 تیر توافق نهایی نخواهد شد.
وی اضافه کرد: در عین حال روشن است که احتمالا دو طرف به زمانی اضافی نیاز خواهند داشت. اوباما با این کار مخالف نیست و آن را تایید خواهد کرد. کنگره هم مخالفتی ندارد. منتها اینکه زمان لازم برای تمدید مذاکرات چقدر باشد، مستقیما به تحولات دقیقه 90 بستگی دارد.
«ایران هسته ای» نوشت: «کری مجبور خواهد بود یک یا دو روز مانده به پایان ضرب الاجل به وین برگردد. بقیه وزرای خارجه هم خواهند آمد. اطلاعات موجود نشان دهنده آن است که تلاش های دو طرف برای رسیدن به راه حلی که چند موضوع تحقیق و توسعه، تعداد ماشین ها، ذخیره مواد، فردو، شفافیت و PMD را به هم پیوند می دهد ادامه دارد. این موضوعات به هم گره خورده اند و روی هم اثر می گذارند. به همین دلیل فرمول نهایی –اگر قابل دست یابی باشد- بسیار پیچیده و تفسیر پذیر خواهد بود.

۱۳۹۳/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...