نسخه چاپی

سرنوشت اموال همسر سابق شاه

دادگاهی در آلمان حكم داده شش میلیون دلار از اموال باقی مانده از ثریا اسفندیاری بختیاری، دومین همسر محمد رضا پهلوی به سه سازمان خیریه فرانسوی داده شود.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، بی بی سی گزارش داد: سه سازمان صلیب سرخ، گروه حامیان حیوانات و یک نهاد حمایت از افراد ناتوان در فرانسه به طور مساوی بخشی از ثروت ثریا اسفندیاری، به مبلغ چهار میلیون و ۵۰۰ هزار یورو (معادل شش میلیون و ۱۰۰ هزار دلار) را به ارث خواهند برد.

اسفندیاری که در سال ۲۰۰۱ در پاریس درگذشت، ۱۰ سال پیش از مرگش وصیت کرده بود بخشی از اموالش شامل جواهرات و اثاثیه محتویات خانه اش در پاریس به نفع سه سازمان خیریه حراج شود به شرط آن که از بیژن، برادرش، فرزندی حاصل از ازدواج باقی نمانده باشد.

مقام های قضایی در کلن گفته اند برای دادگاه محقق نشده که برادر ثریا اسفندیاری که یک هفته بعد از او از دنیا رفته، طبق قوانین آلمان ازدواج کرده و فرزندی حاصل از این ازدواج داشته باشد.

ثریا اسفندیاری، سال ۲۰۰۰ به طور رسمی شهروند آلمان شد و در زمان مرگ تابعیت آلمانی داشت.

بر این اساس، دادگاه کلن استدلال می کند که طبق قوانین آلمان و همین طور وصیت نامه اسفندیاری، فرزندان حاصل از ازدواج غیررسمی نمی توانند از اموال باقی مانده از او ارث ببرند و در نتیجه، یافتن فرزندان احتمالی بیژن اسفندیاری منتفی است.

از زمان مرگ ثریا اسفندیاری بحث حقوقی درباره چگونگی تقسیم اموال او وجود داشته است.

در تازه ترین مورد، سه نهاد خیریه فرانسوی خواستار دریافت مبلغی شده اند که از ثریا اسفندیاری برای آنها به ارث گذاشته شده بود.

ثریا اسفندیاری بختیاری در سال ١٣٢٩ با محمدرضا پهلوی، ازدواج کرد اما این ازدواج در سال ١٣٣٦ به دلیل متولد نشدن فرزند و علاقه دربار ایران به داشتن ولیعد به طلاق منجر شد.

۱۳۹۳/۴/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...