نسخه چاپی

حراج دست نوشته‌ های "ماندلا"

مجموعه‌ای از دست نوشته‌ها و وسایل شخصی «نلسون ماندلا» همزمان با تولد 96 سالگی‌اش در آفریقای جنوبی به حراج گذاشته می‌شوند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا،در آستانه روز ماندلا مطابق با سالروز تولد نلسون ماندلا، مجموعه‌ای از دست نوشته‌ها و اسناد تاریخی به جا مانده از وی در حراجی در شهر «ژوهانسبورگ» آفریقای جنوبی حراج خواهند شد.

به گزارش «الحیات» لبنان، این حراجی مجموعه‌ای از 202 دست نوشته‌ و سند با امضای ماندلا است که علاوه‌بر آنها، مجموعه‌ای از مجسمه‌ها، عکس‌های شخصی، مدال‌ها و کتاب‌های این چهره سرشناس برای فروش عرضه می‌شوند.

یکی از مسوولان برگزاری این حراجی درباره تعداد و تنوع زیاد آثار عرضه شده گفت: نلسون ماندلا عادت داشت بر روی هرچیزی امضا بزند. مردم هم همیشه از او تقاضای امضا داشتند. به همین دلیل در این حراجی از کارت تلفن گرفته تا جعبه بازی شطرنج وجود دارد.

پیش‌بینی می‌شود این مجموعه در حدود 200 تا 320 هزار یورو به فروش برسند. البته بخشی از این درآمد به یک موسسه توسعه روستایی اهدا خواهد شد.

نلسون ماندلا در تاریخ 5 دسامبر گذشته در حالی که 95 سال سن داشت، درگذشت. سازمان ملل متحد 18 جولای را روز جهانی ماندلا اعلام کرده است. در این روز تمام مردم جهان به یاری یکدیگر فراخوانده می‌شوند.

۱۳۹۳/۴/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...