نسخه چاپی

قیمت نفت برنت به بالای ۱۰۸ دلار رسید

به دنبال افزایش نگرانی های ژئوپلتیك ناشی از سرنگونی هواپیمای مسافربری مالزی بر فراز شرق اوكراین، نفت برنت امروز نیز افزایش قیمت روز گذشته را تداوم بخشید و به بالای ۱۰۸ دلار در هر بشكه رسید.

به گزارش نما ،تسنیم به نقل از رویترز نوشت: قیمت نفت در هر دو سوی آتلانتیک دیروز حدود 2 درصد افزایش یافت و تا حدی کاهش چند هفته ای خود را جبران کرد. این افزایش ناشی از سرنگونی هواپیمای مسافربری مالزی بود که دقیقا در همان روزی اتفاق افتاد که آمریکا برای اولین بار پس از بروز بحران اوکراین، تحریم هایی را علیه بزرگترین شرکت های روسی وضع نمود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت که دیروز 72 سنت افزایش یافته بود، امروز نیز با 57 سنت افزایش به 108 دلار و 46 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از رشد یک دلار و 99 سنتی در روز گذشته امروز 55 سنت افزایش یافت و به 103 دلار و 74 سنت رسید.
هر دو شاخص نفتی در مسیر ثبت اولین هفته افزایشی در طی 4 هفته اخیر قرار گرفته اند.
جاناتان بارات، تحلیلگر بازار نفت با اشاره به سرنگونی هواپیمای مسافربری مالزی که منجر به کشته شدن تمام 298 سرنشین آن شد گفت: «اخبار شب گذشته عامل اصلی افزایش قیمت نفت است.
وی افزود، سرنگونی این هواپیما، به ریسک های ژئوپلتیک در لیبی، عراق، ایران و فلسطین اشغالی افزود.
کن هاسه گاوا، تحلیلگر بازار نفت گفت، اگر شوک بیشتری از ناحیه وضعیت سیاسی حاکم بر اوکراین و خاورمیانه بر بازار نفت وارد نشود، قیمت نفت برنت احتمالا بین 107 تا 112 دلار و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت بین 100 تا 105 دلار در نوسان خواهد بود.
وی افزود، شکاف قیمت بین این دو شاخص نفتی در حد 5 تا 7 دلار تثبیت خواهد شد. ضمن اینکه آغاز حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه نیز در افزایش قیمت ها موثر بوده است.

۱۳۹۳/۴/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...