نسخه چاپی

اجرای پزشك خانواده چند سال طول می‌كشد؟

وزیر بهداشت با اشاره به اینكه اجرای سراسری پزشك خانواده ۱۰ سال به طول می‌انجامد، گفت: اكنون طرح پزشك خانواده آماده اجرا است، امید است وضعیت خزانه بهتر شود تا برای اجرای طرح پزشك خانواده با كمبود بودجه مواجه نشویم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم،سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تشریح جزئیات اجرای طرح پزشک خانواده، اظهار داشت: در صدد هستیم تا پزشک خانواده را در یک شهرستان هر استان اجرایی کنیم و بدون شک بعد از بررسی دقیق، آن را عملیاتی خواهیم کرد.

وزیر بهداشت درباره آخرین وضعیت طرح پزشک خانواده، افزود: اکنون طرح پزشک خانواده در 2 استان مازندران و فارس در حال اجرا است و تاکنون تلاش کردیم تا نواقص و مشکلات طرح را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال بررسی هستیم تا پزشک خانواده را در یک شهرستان هر استان اجرایی کنیم، به خانه ملت گفت: بدون شک بعد از بررسی این ایده، آن را عملیاتی خواهیم کرد. همچنین، در حال آماده سازی حاشیه شهرهای زیر 8.5 میلیون نفر هستیم تا بتوانیم طرح پزشک خانواده را اجرایی کنیم.

هاشمی با بیان اینکه اعتبارات طرح پزشک خانواده در بودجه دیده شده است، افزود: امید است وضعیت خزانه بهتر شود تا برای اجرای طرح پزشک خانواده با کمبود بودجه مواجه نشویم.

وی درباره زمان اجرای پزشک خانواده، گفت: اکنون طرح پزشک خانواده آماده اجرا است و اگر اعتبارت تخصیص داده شود آن را اجرایی خواهیم کرد.

هاشمی، خاطرنشان کرد: البته ناگفته نماند اجرای سراسری پزشک خانواده 10 سال به طول می‌انجامد و باید ابتدا در چند استان اجرایی شود و بعد از رفع درست نواقص، اجرای آن را گسترش دهیم.

۱۳۹۳/۴/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...