نسخه چاپی

حمایت ارشاد و سازمان سینمایی از فلسطین

رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس با دعوت از وزارت ارشاد برای برگزاری هفته‌های فیلم فلسطین در كشورهای مختلف دنیا از حمایت قاطع این سازمان برای تولید آثاری با محوریت فلسطین خبر داد.

به گزارش نما محمود عاطفی رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس ضمن قدردانی از مواضع اصولی و متعهدانه هنرمندان ایران که با صدور بیانیه جنایات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی را محکوم کرده اند اظهار داشت: هنرمندان کشورما بارها و بارها با عملکرد و مواضع خود نشان داده اند که پرداختن به مسائل انسانی و اسلامی و تاکید بر روی اصول ناب اخلاقی و انقلابی از اولویت های آنها است.

وی افزود: به خاک و خون کشیده شدن بیش از دویست زن و مرد و کودک و مجروح شدن صدها نفر از انسانهای بی دفاعی که در نوار غزه زندگی می کنند مساله ای نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت. جنایتی که توسط ارتش اسرائیل و با چراغ سبز آمریکا و انگلیس در حق مردم فلسطین اعمال می شود از غیرانسانی ترین رفتارهای بشری است.

وی با هم راستا خواندن عملکرد برخی محافل حقوق بشری و متحجران مسلمان نمایی که به نام اسلام فعالیت می‌کنند افزود: بسیاری از محافل حقوق بشری و آنهایی که به طور مداوم از انسانیت و دموکراسی و برابری انسان‌ها دم می زنند در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی سکوت کرده‌اند. از آن سو متحجرانی را می‌بینیم که به نام اسلام و حمایت از دین در منطقه ظاهر شده‌اند و جالب است که آنها نیز سکوت اختیار کرده‌اند و در این رابطه هیچ نمی‌گویند.

وی افزود: حساسیت هنرمندان مسلمان دنیا روی موضوع فلسطین و اعلام موضع آن‌ها در برابر جنایات اسراییل می‌تواند آغازگر فصلی نوین در تاریخ فرهنگی استکبار ستیزی دنیا باشد. سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس وظیفه خود می داند از تمامی آثار فاخر و ارزشمندی که با موضوع فلسطین و پرده برداری از جنایت های اسراییل تولید می شوند حمایت کند.

محمود عاطفی با دعوت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری هفته‌های فیلم با موضوع فلسطین در کشورهای مختلف دنیا اظهار داشت: تاکنون فیلم های بسیار خوبی با موضوع فلسطین در کشور ما تولید شده است که می توان با بهره مندی از ظرفیت بسیار بالای این فیلم ها گام بسیار مثبت و ارزنده ای را در جهت رشد و توسعه آگاهی مردم دنیا نسبت به مساله صهیونیسم برداشت.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...