نسخه چاپی

تبلیغ یك فرقه انحرافی در خبرگزاری دولتی!

خبرگزاری دولتی كتاب (ایبنا) به تبلیغ برای یك فرقه انحرافی پرداخت. این خبرگزاری در گزارشی با جهت گیری ایجابی به انتشار كتابی درباره «شریعت سنگلجی» كه یك شریعت ساختگی و فرقه انحرافی محسوب می‌شود، اقدام كرد.


خبرگزاری دولتی کتاب (ایبنا) به تبلیغ برای یک فرقه انحرافی پرداخت. این خبرگزاری در گزارشی با جهت گیری ایجابی به انتشار کتابی درباره «شریعت سنگلجی» که یک شریعت ساختگی و فرقه انحرافی محسوب می‌شود، اقدام کرد.
این گزارش به معرفی کتابی نوشته علی اکبر ح پرداخته است. او طلبه‌ای اهل قم بود که با تاثیر پذیری از افکار سید احمد کسروی و شریعت سنگلجی کتابی را نوشت و خبرگزاری کتاب هم این کتاب را تبلیغ کرده است. البته خبرگزاری کتاب، ساعاتی پس از انتشار این خبر، متن آن را حذف کرد، اما سایر وبگاه‌‌ها این خبر را به نقل از آن خبرگزاری منتشر کرده اند.
گفتنی است، حضرت امام خمینی(ره) در مقابله با این کتاب، اثر گرانسنگ کشف‌الاسرار را نوشتند. امام راحل در کنار جریان‌شناسی ماهیت افکار کسروی و رهبران فرقه و پاسخگویی به شبهات آنان و بیان سستی منطق کسانی چون شریعت سنگلجی، از فرصت پاسخگویی استفاده کردند و به دو موضوع مهم پرداختند: نخست با افشای ماهیت دیکتاتوری حکومت رضاشاه، سیاست‌های ضد دینی و تبلیغات وی علیه روحانیت را روشن کردند و سپس به دفاع از حریم مکتب تشیع و تشریح دیدگاه‌های مجتهدان شیعه در باب حکومت و چگونگی تعامل علما با سلاطین و پادشاهان پرداختند.

۱۳۹۳/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...