نسخه چاپی

رایگان شدن داروهای بیماران سرطانی در مناطق محروم

مدیركل نظارت و ارزیابی دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو از رایگان شدن داروهای بیماران سرطانی در مناطق محروم كشور خبر داد.

به گزارش نما، دکتر مهدی پیرصالحی مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو، اظهارداشت: در تلاش هستیم از اوائل مرداد ماه امسال، داروهای بیماران سرطانی در مناطق محروم کشور به صورت رایگان در اختیار آنها قرار بگیرد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر بیماران سرطانی در حدود 10 درصد هزینه داروهای مورد نیازشان را پرداخت می کنند، افزود: با تلاش سازمان غذا و دارو، این 10 درصد پرداختی بیماران سرطانی در مناطق محروم کشور حذف خواهد شد و این دسته از بیماران، داروی خودشان را رایگان دریافت خواهند کرد.

پیرصالحی با اشاره به اینکه در سال گذشته 180 قلم دارو بر اساس تفاهمنامه وزارت بهداشت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تحت پوشش بیمه ها قرار گرفته بود، گفت: با افزایش 100 قلم داروی دیگر، پوشش بیمه ای داروها به 280 قلم دارو رسیده و در صدد هستیم آن دسته از داروهایی که مورد نیاز بیماران است و تحت پوشش بیمه قرار ندارند نیز، با اعتباراتی که به این امر اختصاص یافته است، تحت پوشش بیمه ها قرار بگیرد.

۱۳۹۳/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...