نسخه چاپی

واردات برنج به ازای پول برق از پاكستان

منابع پاكستانی از لغو ممنوعیت صادرات انبه این كشور به ایران توسط تهران خبر دادند و اعلام كردند ایران همچنین نسبت به دریافت طلب ۱۰۰ میلیون دلاری خود از پاكستان با دریافت برنج باسماتی ابراز تمایل كرده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، دولت پاکستان در قبال بدهی بیش از 100 میلیون دلاری خود به ایران از بابت واردات برق، به این کشور برنج باسماتی یا گندم صادر خواهد کرد.

با توجه به تحریم‌های سازمان ملل، امکان پرداخت دلار به ایران وجود ندارد. تهران نسبت به دریافت بدهی برق خود از پاکستان در قالب برنج ابراز تمایل کرده است. این موضوعات در نشستی با حضور مسؤولان وزارتخانه‌های مختلف پاکستان به ریاست اسحاق دار، وزیر دارایی این کشور مطرح شد. هدف از برگزاری این نشست برطرف کردن موانع گسترش مبادلات تجاری با ایران با وجود تحریم‌ها بود. در این نشست، وقار مسعود، از مسؤولان وزارت دارایی پاکستان گفت: شرکت ملی انتقال و توزیع برق پاکستان تمایل دارد بدهی‌های معوق خود به ایران از بابت تامین برق مناطق مرزی را تسویه کند. در این زمینه، وزارت بازرگانی پاکستان در حال انجام اقدامات مقتضی برای مبادله کالایی با ایران است. وی افزود: ایران قبلا خطوط انتقال برق تا مرز خود برای عرضه احتمالی برق به گوادر و شهرهای مجاور را ایجاد کرده است. در این نشست تاکید شد روش‌های زیادی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توان با ایران به تجارت پرداخت. یکی از این روش‌ها تجارت کالاهای خارج از فهرست تحریم‌های سازمان ملل است اما بانک‌ها تمایل چندانی به انجام تراکنش‌های مالی نشان نمی‌دهند. در این نشست همچنین تصمیم گرفته شد مکانیزمی برای تجارت کالاهای خارج از دایره تحریم‌ها از طریق بانک‌ها ایجاد شود.

۱۳۹۳/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...