نسخه چاپی

پست جدید مسی در تركیب بارسلونا

سرمربی جدید بارسلونا قصد دارد با تغییر منطقه بازی برترین بازیكن تیمش در پست جدیدی از برنده توپ طلای جام جهانی 2014 استفاده كند.

به گزارش نما، پس از جدایی پپ گواردیولا از بارسلونا در سال 2012، بازیکنان این تیم هر فصل مجبور به تطبیق دادن خود با تاکتیک‌هایی جدید شده‌اند که این تغییرات با نشستن تیتو ویلانووای فقید روی نیمکت کاتالان‌ها آغاز شد و پس از او توسط خراردو مارتینو ادامه پیدا کرد.

این تغییرات این فصل هم ادامه پیدا خواهد کرد چرا که لوئیس انریکه، سرمربی جدید بارسلونا برنامه‌های جدیدی برای شیوه بازی کاتالان‌‌ها دارد. او قصد دارد تاکتیک‌های تیمش را با حفظ لیونل مسی به عنوان محور حرکات تیم و البته کم کردن بار مسئولیتی که در 2 فصل گذشته بر شانه‌های او قرار داشت، تغییر دهد.

طبق گزارش نشریه اسپورت، انریکه می‌خواهد سیستم 3-3-4 بارسلونا را به عنوان سیستم بازی سنتی این تیم حفظ کند و سایر اعضای کادر فنی و مدیران ورزشی نیز با او در انجام این کار موافق بوده‌اند. طبق این سیستم در فصل آینده نیمار و لوئیس سوارز به عنوان 2 مهاجم نوک بازی خواهند کرد و مسی کمی عقب‌تر از آنها به عنوان مهاجم کاذب قرار خواهد گرفت.

عقب کشیدن مسی به او اجازه می‌دهد برای حرکاتش در یک سوم دفاعی زمین حریف آزادی عمل کامل داشته باشد و در عین حال شانسش را جهت خلق موقعیت گلزنی برای نیمار و سوارز افزایش دهد. به نظر می‌رسد که این اصلی‌ترین برنامه انریکه برای بازی تیمش در فصل آینده است هرچند او قصد دارد از چند سیستم بازی استفاده کند که بسته به شرایط و کیفیت بازی حریف متغیر است.

انریکه در کنفرانس خبری که روز چهارشنبه هفته گذشته داشت، گفت: برای غیرقابل پیش‌بینی بودن ما باید از سیستم‌های متفاوتی استفاده کنیم اما ما همیشه سبک اصلی‌مان را حفظ خواهیم کرد.

مسی از چند هفته پیش در جریان برنامه‌های انریکه قرار گرفته است، برنامه‌ای که نیاز بارسلونا به حضور مدافعان کناری جلوزن را بیشتر می‌کند و بنابراین عملکرد دنی آلوز، جوردی آلبا و خوان کوادرادو در صورت پیوستن به بارسلونا تاثیری بسزایی در نتیجه گرفتن کاتالان‌ها خواهد داشت.
منبع: تسنیم

۱۳۹۳/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...