نسخه چاپی

واردات قرآن‌ از چین ممنوع شد

رییس دارالقران كریم كشور با اعلام اینكه پرونده ورود قرآن های چینی به داخل كشور بسته شده است،گفت: با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی، واردات قرآن و تابلوهای قرآنی به ایران از كشور چین ممنوع شد.

'مهدی قره شیخلو' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام با توجه به فراهم بودن ظرفیت چاپ و انتشار قرآن در كشور، انجام شده است.

وی در خصوص چاپ و نشر قرآن كریم در كشور بر اساس قوانین مصوب شده، اظهار داشت: دارالقرآن كشور وظیفه دارد در زمینه چاپ و نشر قرآن كریم پس از مطالعه، بررسی دقیق و تایید صحت مطالب و درستی چاپ، اجازه نشر آن را صادر كند.

رییس سازمان دارالقرآن كشور با بیان اینكه 60 مصحح قرآنی در كشور وظیفه تصحیح قرآن را برعهده دارند، گفت: سال گذشته حدود 18 هزار جزء قرآن تصحیح شده است.

قره شیخلو، با اعلام اینكه سال گذشته همچنین 411 مجوز برای انتشار قرآن توسط این سازمان صادر شده است، افزود: در این مدت هفت میلیون جلد قرآن دركشور به چاپ رسید.

وی خاطرنشان كرد: اعطای مدرك به حفاظ قرآن كریم، اجرای برنامه های قرآنی، ترویج قرآن كریم به ویژه در میان جوانان و نوجوانان و عموم مردم از طریق برگزاری جشنواره ها از جمله برنامه های انجام شده در سازمان دارالقرآن در سطح كشور است.

رییس سازمان دارالقرآن كشور اختصاص نیم درصد بودجه ادارات به فعالیت های قرآنی را یادآور شد و افزود: این تكلیفی است كه قانونگذار به دستگاه ها ابلاغ كرده است كه امیدواریم امسال به فعالیتهای قرآنی تزریق شود.

قره شیخلو، از ایجاد 20 پایگاه تخصصی حفظ قرآن خبر داد و افزود: تاسیس پایگاه های تخصصی قرآن از وظایف ما است تا بتوانیم با یك برنامه ریزی كامل، زمینه حفظ قرآن را فراهم آوریم.

وی گفت: در پنج سال گذشته 12 هزار حافظ قرآن ساماندهی شدند كه از این تعداد یك هزار و 200 حافظ قرآن كریم مدرك تخصصی در مقطع دیپلم تا دكترا دریافت كردند.

۱۳۹۱/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...