نسخه چاپی

علل مظلومیت امام در هر عصری چیست؟

یك عضو هیات علمی جامعة‌المصطفی العالمیه گفت: امام عصر را بشناسیم و او را یاری كنیم.

به گزارش نما حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در جمع روزه‌داران و سوگواران شهادت امام علی(ع) با بیان اهمیت شناخت ابعاد وجودی امام علی(ع) گفت: طبق روایات شناخت فرشتگان و آسمانیان از امام علی(ع) بیش از اهل زمین می‌باشد.

وی افزود: امام علی(ع) عصاره همه خوبی‌های انبیای الهی است همان‌گونه که پیامبر(ص) فرمودند علی(ع) حلم، صبر، آگاهی، زهد، زیرکی و بسیاری از خصلت‌های انبیای الهی همچون ابراهیم(ع)، آدم(ع)، نوح(ع)، موسی(ع)، عیسی(ع) و... را در خود به طور کامل دارد.

وی در توصیف امام علی(ع) گفت: در وصف این امام همین کافی که پیامبر (ص) فرمودند اگر همه مناقب و ویژگی‌های علی(ع) را بگویم ممکن است عده‌ای همچون مسیحیان که عیسی (ع) را خدا خواندند آنها نیز این علی (ع) را خدا بخوانند از این رو باید بگوئیم بسیاری از ویژگی‌ها و خصلت‌ها در علی(ع) منحصر به فرد بود و ویژگی‌های خود را به اوج می‌رساند.

رفیعی شناخت ائمه اطهار (ع) را وظیفه مهم پیروان و شیعیان برشمرد و گفت: هر کس وظیفه دارد امام زمان خود را بشناسد اگرچه مردم در زمان امام علی(ع) او را نشناختند و علی تا پای شهادت نیز مظلوم زندگی کرد و به او ظلم شد تا جایی که در بسیاری از خطبه‌ها و سخنرانی‌هایش این نکته را بیان می‌کرد که من پس از رحلت پیامبر(ص) مظلوم ماندم.

این عضو هیات علمی جامعة المصطفی العالمیه اظهار کرد: روزی اشعث ابن قیس خطاب به امام علی(ع) عنوان کرد چرا از مظلومیت خود دفاع نکردی و دست به قیام نزدی و امام علی(ع) در پاسخ به اشعث فرمود به خدا قسم پیامبر(ص) خبر از ظلم امتش به من داده بود و از من خواست برای حفظ اسلام دست به شمشیر نبرم در حالی که تعداد انگشت شماری از یاران در کنارم آمده‌اند.

وی در خصوص علل مهم مظلومیت امام در هر عصری خاطرنشان کرد: عدم معرفت و شناخت نسبت به امام موجب می‌شود که او را به خوبی نشناسیم و امام مورد مظلومیت قرار بگیرد بر این اساس امام شناسی به سه طریق صورت می‌گیرد که باید معرفت اسمی، توصیفی و معرفت جایگاهی نسبت به امام داشته باشیم.

رفیعی در این باره توضیح داد: معرفت اسمی به معنای شناخت امام از نظر منسب است، معرفت توصیفی نیز آشنایی با خصوصیات و ویژگی‌های امام می‌باشد و معرفت جایگاهی که بالاترین است یعنی شان و جایگاه امام را به خوبی بشناسیم و او را یاری رسانیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه ما امام عصر (عج) خود را به خوبی نمی‌شناسیم زیرا او را درست معرفی نکرده‌اند.

این استاد اخلاق درباره قیام ولی عصر(عج) تصریح کرد: امام زمان خون کسانی را می‌ریزد که با افکار تکفیری و وهابیت و صهیونیستی خون مظلومان جهان را ریخته‌اند خون عالمانی که در جهان اسلام در برابر این جنایات سکوت می‌کنند و حتی فتوای قتل عام علیه شیعیان می‌دهند، خون این افراد در زمان ظهور ولی عصر مباح می‌شود.

رفیعی اظهار کرد: اگر نسبت به امام محبت واقعی داشته باشیم این محبت نجات دهنده لحظه جان دادن، قبر و روز محشر می‌شود به شرط اینکه همچون شیعه واقعی در قلب، زبان و در عمل امام را یاری رسانیم.

منبع:ایسنا

۱۳۹۳/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...