نسخه چاپی

هلاكت ۲۹ سرباز اسرائیلی در غزه

گردان‌های عزالدین قسام اعلام كرد كه ۱۴ سرباز رژیم صهیونیستی را بامداد امروز (یكشنبه) در كمینی در شرق منطقه التفاح در شهر غزه به هلاكت رسانده است.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره: گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای آن در ساعات اولیه بامداد امروز کمینی را علیه نیروهای اسرائیلی ترتیب دادند که در تلاش بودند به شرق منطقه التفاح در فاصله ۵۰۰ متری شرق بیمارستان الوفاء پیشروی کنند که بر اثر آن تمام تجهیزات اسرائیلی‌ها از بین برده شد و سپس اعضای مقاومت به سمت نفربرها پیشروی کرده و درهای آن را گشودند و تمام ۱۴ سربازی که در آن حضور داشتند به هلاکت رساندند.

در همین حال ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز از گسترش دامنه حملات زمینی خود به نوار غزه خبر داد.

در بیانیه این رژیم آمده است که گسترش دامنه حملات زمینی از عملیات صخره سخت با پیوستن نیروهای بیشتر به این عملیات نظامی صورت می‌گیرد.

بنی گانتس، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هدف از این عملیات زمینی وارد کردن ضربه‌ای شدید به حماس و از بین بردن توانایی‌های نظامی و عملیاتی آن تا حد امکان و ایجاد شرایط امنیتی بهتر در اراضی اشغالی است.

پیشتر گردان‌های عزالدین قسام روز شنبه اعلام کرده بود که در عملیاتی گسترده ۱۵ افسر و سرباز اسرائیلی را به هلاکت رسانده و چندین تن دیگر را مجروح کرده و تجهیزات آن‌ها را از بین برده است.

پیش از صدور این بیانیه، گردان‌های عزالدین قسام اعلام کرده بود که یگانی ویژه از نیروهای آن از طریق تونلی در پشت خطوط ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه الریان در اطراف صوفا در شرق رفح واقع در جنوب نوار غزه نفوذ پیدا کرد و پنج سرباز اسرائیلی را به هلاکت رساند.

در این بیانیه تاکید شده است که تمام اعضای یگان گردان‌های عزالدین قسام که دست به این حمله زدند سالم به نوار غزه بازگشتند.

ارتش رژیم صهیونیستی با اذعان به این عملیات مدعی شد که احتمالا یکی از سربازان اسرائیلی زخمی شده است.

پس از این حمله نیروهای رژیم صهیونیستی حملات هوایی و توپخانه‌ای خود به چندین منطقه در نوار غزه را تشدید کرد.

پیشتر نیز گردان‌های عزالدین قسام اعلام کرده بودند که ۱۲ تن از نیروهای آن به پایگاه نظامی ابومطیبق وابسته به رژیم صهیونیستی در خارج از مرزهای نوار غزه نفوذ کرده و چهار خودروی جیپ را هدف قرار داده و شش سرباز اسرائیلی را که در این خودروها بودند به هلاکت رسانده و چند تن دیگر را زخمی کرده‌اند.

در عین حال ارتش رژیم صهیونیستی نیز به کشته شدن دو تن از سربازانش در این عملیات اذعان کرد.

از سوی دیگر، سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیروهای این رژیم عملیات گسترده‌ای که با هدف به اسارت گرفتن یا کشتن تعداد زیادی از سربازان یا غیرنظامیان اسرائیلی بود، ناکام گذاشتند.

در بیانیه جداگانه شاخه نظامی حماس اعلام کرد که نیروهای نخبه وابسته به آن روز شنبه حمله‌ای به تجهیزات رژیم صهیونیستی در شرق خان یونس از پشت خطوط ارتش رژیم صهیونیستی داشتند و توانستند یک تانک و بلدوزر را منفجرکنند.

همزمان گردان‌های عزالدین قسام با موشک و خمپاره گروه‌های نظامی اسرائیلی را در شرق منطقه القراره در جنوب نوار غزه و شرق استان الوسطی و اطراف پایگاه عسقلان در شمال بیت‌ لاهیا هدف قرار دادند.

نیروهای رژیم صهیونیستی از پنجشنبه شب به مسافت‌های محدودی در نزدیکی نوار مرزی در مناطق شمالی و شرقی نوار غزه نفوذ کرده‌اند.

در همین حال گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز بامداد روز شنبه اعلام کرد که دو تانک نیروهای رژیم صهیونیستی را در شمال نوار غزه منفجر کرده و اعضای این گروه مسلسل یکی از این تانک‌ها را تحت کنترل خود درآورد.

همزمان گردان‌های مقاومت ملی شاخه نظامی جبهه دموکرات آزادسازی فلسطین اعلام کرد که روز شنبه پایگاه کیسوفیم رژیم صهیونیستی را با دو موشک هدف قرار داده است.

همزمان با تلاش گروه‌های مقاومت برای جلوگیری از نفوذ نیروهای رژیم صهیونیستی، گردان‌های عزالدین قسام و دیگر گروه‌های مقاومت به شلیک موشک‌ها به مناطق مختلفی از اراضی اشغالی ادامه می‌دهند.

الجزیره گزارش داد که موشک‌هایی از غزه به سمت شهرها و مناطق اراضی اشغالی همچون اسدود شلیک شدند و صدای آژیر خطر نیز در شمال و جنوب تل آویو به صدا درآمد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که گروه‌های مقاومت ظرف دو هفته بیش از ۱۵۰۰ موشک از میان ۱۰ هزار موشک خود را به سمت اراضی اشغالی شلیک کردند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که چندین اسرائیلی با ترکش موشک‌های فلسطینی‌ها در بئرالسبع زخمی شدند.

۱۳۹۳/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...