نسخه چاپی

خشن ترین سلاح های انفرادی +عكس

سلاح های انفرادی بزرگترین دشمن انسان ها در میان سلاح های گرم محسوب می شوند. هیچ گونه سلاح دیگری به مانند سلاح های انفرادی به مرگ انسان ها منجر نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سلاح های سبک در چند قرن اخیر به بخش جدایی ناپذیر از درگیری های مسلحانه در سرتاسر دنیا تبدیل شده اند. از یک سرقت مسلحانه در یک بانک تا یک جنگ تمام عیار میان دو ارتش ، سلاح های سبک از جمله جنگ افزارهایی هستند که در درگیری ها حضور دارند. در حقیقت می توان گفت که سلاح های سبک بیش از هر نوع سلاح دیگری تا به امروز موجب مرگ انسان ها شده است.

بسیاری تصور کرده اند که بمب های اتمی و یا بمب افکن های بزرگ هستند که بیشترین انسان را کشته اند ، اما نگاهی به بسیاری از درگیری هایی که در سالهای اخیر به مرگ تعداد زیادی انسان منجر شده است مشخص می کند که نه سلاح های بزرگ و نیرومند مثل بمب ها و موشکها و بلکه سلاح های سبک هستند که انسان ها را در سرتاسر جهان به قتل می رسانند. در این مطلب شما را با تعدادی از سلاح های سبک جدید و یک تیربار قدیمی اما همچنان موثر آشنا کنیم.

00.jpg



سلاح هجومی HK 416


این سلاح هجومی یک محصول مشترک بین آمریکا و آلمان است و بر پایه سری سلاح ام 16 ساخته شد است. این سلاح در حقیقت بر اثر تجربیات بدست آمده در جنگهای عراق و افغانستان تکمیل شده است و اکنون توسط نیروهای ویژه آمریکا و ارتش نروژ مورد استفاده قرار می گیرد. ایسن سلاح با خشاب های 30 تیر با کالیبر 5.56 میلی متری مجهز شده و توانایی شلیک در حالت تک تیر و اتوماتیک را دارد. به نظر می رسد که تجربیات حاصل از کشتار در عراق و افغانستان به خوبی در این سلاح لحاظ شده باشد.

01.jpg


FN2000



شاید برای بسیاری جای تعجب باشد اما کشور بلژیک یکی از بزرگترین تولید کنندگان سلاح های سبک در جهان است. شرکت اسلحه سازی " FN Herstal" در این کشور از جمله بزرگترین تولید کنندگان سلاح سبک در جهان است. طرح FN FAL ساخت این شرکت از دهه 50 میلادی به این سو در بیش از 70 کشور جهان مورد استفاده قرار گرفته است و در بسیاری از نبردهای آفریقا و آمریکای لاتین به مرگ انسان های بسیاری منجر شده است. اما برای سالهای آینده این شرکت با طرح متفاوت " FN2000" به میدان آمده است. این سلاح که از فناوری بولپاپ یعنی خشاب در عقب قبضه بهره می برد سلاحی کوتاه و سبک و ایده آل برای آدمکشی در قرن بیستم و یکم است!!!

02.jpg



تیربار MG3


این سلاح آلمانی ساخت شرکت HK یکی از مشهورترین تیربارهای جهان است که بر پایه سلاح معروف MG42 در جنگ دوم جهانی تکمیل شده است. این تیربار در بسیاری از نبردهای نیمه دوم قرن بیستم حضور داشته است و به مرگ انسان های زیادی منجر شده است. این تبربار با نوار فشنگ و یا خشاب های 100 یا 200 گلوله ای تغذیه می شود. با کمی انحراف از بحث باید به شما بگوییم که کشور آلمان که از جمله طرفهای شکست خورده در جنگ دوم جهانی بوده و هنوز هم با بسیاری از محدودیت های ناشی از آن شکست دست و پنجه نرم می کند در حال حاضر و پس از ایالات متحده آمریکا دومین صادر کننده بزرگ اسلحه در جهان است.

03.jpg


تفنگ تک تیرانداز AS 50


این سلاح تک تیر انداز ساخت شرکت انگلیسی " Accuracy International" است. هدف از ساخت این سلاح تک تیرانداز با کالیبر 12.7 میلی متر هدف قرار دادن افراد دشمن در فاصله ای نزدیک به 2 کیلومتر است. گلوله به کار رفته در این سلاح توانایی نفوذ به انواع خودروهای نظامی و حتی از کار انداختن بالگردها را نیز دارد. این سلاح در عراق و افغاستان نیز مورد استفاده قرار گرفته امروزه بیشتر توسط نیروهای ویژه دنیا جهت عملیات های ترور اشخاص مهم مورد استفاده قرار می گیرد.

04.jpg


سلاح های هجومی سری AK


بدون هیچ شک و شبه باید از سری سلاح های هجومی AK ساخت روسیه به عنوان معروفترین سلاح گرم در تاریخ بشریت نام برد. در بسیاری از نبردهای نیمه دوم قرن بیستم و 12 سال گذشته از شروع قرن جدید در هر گوشه از جهان وجود دارد و بنا بر نظر کارشناسان بیش از هر سلاح گرم دیگری تاکنون به مرگ انسان ها منجر شده است. سادگی کارکرد و مقاومت مثال زدنی در برابر شرایط سخت از این سلاح یک ماشین آدم کشی ایده آل ساخته است. در سالهای اخیر مدلهای بسیار زیادی از سری AK به بازار آمده است که جدیدترین آنها AK-12 نام دارد. در سلاح های جدید سری AK از مواد پلاستیکی و پلیمری استفاده شده است تا وزن آن بسیار کاهش پیدا کند. این سری از سلاح ها عموما با خشاب های 30 تیر و با کالیبرهای 7.62 و یا 5.54 به بازار عرضه شده اند.

۱۳۹۱/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...