نسخه چاپی

چرا در جلسه حامیان حدادعادل رای گیری انجام نشد؟

عکس خبري -چرا در جلسه حاميان حدادعادل راي گيري انجام نشد؟

چرا در جلسه حامیان حداد عادل رای گیری صورت نگرفت ودست آورد آن فقط معرفی حدادعادل به عنوان رییس منتخب این جمع بود.

به گزارش نمانیوز با توجه به اینکه امروز فعالیت مجلس نهم آغاز میشود ،انتخاب ریاست مجلس به یک موضوع جنجالی و پر التهاب تبدیل شده است و جریان های اصولگرا برای به کرسی نشاندن منتخب خود به عنوان رییس مجلس بسیار تلاش میکنند.در این میان آقایان علی لاریجانی و حداد عادل به عنوان دو کاندیدای مطرح ریاست مجلس هستند.
روز گذشته جلساتی به عنوان حامیان آقای لاریجانی و حداد عادل برگزار گردید که قرار بود افراد حاضر رییس و نواب رییس را انتخاب کنند.
در جلسه حامیان لاریجانی تحت عنوان رهروان ولایت که در مجلس سابق برگزار شد و بعد از برنامه های سخنرانی رای گیری انجام شد واز 151 آرای اخذ شده، 148 رأی موافق به ریاست لاریجانی و 3 رأی سفید داده شده است که بر این اساس، فراکسیون "رهروان ولایت" لاریجانی را به عنوان رئیس پیشنهادی برای ریاست مجلس نهم در صحن علنی پارلمان معرفی خواهد کرد.
همچنین برای نواب هیئت رئیسه مجلس نیز محمدرضا باهنر، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد و حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم اعلام کاندیداتوری کردند.
لازم به ذکر است حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در جلسه "رهروان ولایت" حضور نداشته، ولی با تماس تلفنی برای نائب رئیسی اعلام کاندیداتوری کرد.
پس از انتخاب لاریجانی به عنوان رئیس و محمدرضا باهنر و حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم به عنوان نواب هیئت رئیسه، کارپردازان و منشی‌های پیشنهادی هیئت رئیسه مجلس نهم نیز برگزیده شدند.
بر این اساس، آشوری با 52 رأی، مصری با 50 رأی و سید نجیب حسینی با 34 رأی از مجموع 145 رأی مأخوذه به عنوان کارپردازان پیشنهادی هیئت رئیسه مجلس نهم از سوی این فراکسیون برگزیده شدند.
همچنین از 150 رأی مأخوذه، منادی با 85 رأی، جهانگیرزاده با 82 رأی، حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا با 75 رأی، شجاعی‌کیاسری با 52 رأی، کاتب با 51 رأی و صادقی با 47 رأی به عنوان دبیران پیشنهادی "رهروان ولایت" برای هیئت رئیسه مجلس نهم انتخاب شدند.(منبع آرا خبرگزاری فارس)

اما آن طرف دیگر یعنی حامیان حدادعادل که در مجلس مشروطه گرد هم آمده بودند و تعداد مشخصی از حضور افراد ذکر نشده است فقط به برنامه سخنرانی گذشت و تنها "غلامعلی حدادعادل" به اتفاق نظر حاضرین به عنوان رئیس پیشنهادی این فراکسیون برای مجلس نهم برگزیده شد.
مسئله مهم و قابل ذکر این است که چرا در جلسه حامیان حداد عادل رای گیری صورت نگرفت ودست آورد آن فقط معرفی حدادعادل به عنوان رییس منتخب این جمع بود.در واقع این موضوع را که همه میدانستند و اصلا فلسفه این اجلاس حمایت از حداد عادل بود پس چرا از افراد حاضر درجلسه رای گیری به عمل نیامد؟
شاید به نظر میرسد که در صورت رای گیری تعداد حاضرین مشخص شده و احتمالا به سبب آنکه این عدد از تعداد شرکت کنندگان جلسه حامیان لاریجانی کمتر بوده است شرکت کنندگان به موفقیت لاریجانی پی برده و به طرف لاریجانی تغییر موضع میدادند.
اگر حامیان حداد عادل که متشکل از افراد جبهه پایداری و تشکل رهپویان و ایثار گران هستند مشکلی با مشخص شدن تعداد و آرا نداشتند در همان جلسه مانند جلسه لاریجانی رای گیری صورت میگرفت و نتیجه آن مشخص و اعلام میگردید.

۱۳۹۱/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...