نسخه چاپی

جمع‌آوری 251 جسد در محل سقوط هواپیمای مالزی

مقامات اوكراینی از یافتن ۲۵۱ جسد و ورود دومین قطار مجهز به واگن یخچال‌دار برای انتقال آنها به محل حادثه سقوط هواپیما خبر دادند.

رویترز نوشت: یک کمیته دولتی اوکراین اعلام کرد که تا ساعات پایانی روز یکشنبه نیروهای امداد موفق به یافتن 251 جسد از محل سقوط هواپیمای خطوط هوایی مالزی و همچنین 86 قطعه از اعضای بدن مسافران این هواپیما شده‌اند. به گزارش این کمیته دومین قطار مجهز به واگن یخچال‌دار برای انتقال اجساد وارد منطقه شد.

کمیته مسئول بررسی این حادثه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اولین قطار که باقیمانده‌های اجساد حدود 200 قربانی در آن قرار داشت در ایستگاه شهر تورز توسط شورشیان متوقف شد.

بازرسان بین‌المللی و مقامات اوکراینی روز گذشته اعلام کردند که معترضان مسلح در شرق اوکراین نیروهای امداد حاضر در محل سقوط هواپیما را مجبور ساخته‌اند تا تمام 196 جسد جمع‌آوری شده از حادثه را به آنها تحویل دهند. ایرینا گودیما، سخنگوی سازمان امنیت و همکاری در اروپا در این باره اعلام کرده بود که برخی از اجساد در منطقه تورز، واقع در 15 کیلومتری محل حادثه به این قطارها انتقال یافتند.

خبرگزاری‌های روسیه نیز اعلام کرده بودند که این اجساد به مقر استقلال طلبان در دونتسک انتقال یافته‌اند. مقامات اوکراینی اعلام کردند انتظار دارند معترضان اجساد را به شهر خارکیف تحویل دهند که در اختیار دولت قرار دارد اما در عین حال اذعان کردند که مشخص نیست معترضان با این مساله موافقت کنند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۳/۴/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...