نسخه چاپی

قیمت خودرو باید سریعاً 30 درصد كاهش یابد

عضو ناظر شورای رقابت گفت: رئیس شورای رقابت در جلسه تعیین قیمت خودروها اعلام كرده بود كه خودروها با این شرایط حداكثر 20 میلیون ریال افزایش قیمت خواهند داشت و برخی نیز باید ارزان شوند اما آنچه كه روی داد كاملا وارونه بود و خودروها 60 تا 80 میلیون ریال افزایش یافتند.

ایرنا: عضو ناظر شورای رقابت و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدنبال افزایش قیمت خودرو از سوی خودرو سازان کیفیت خودروها ارتقا نیافته و همچنان با کیفیت پائین تولید می شوند گفت: قیمت خودرو باید هرچه سریعتر 30 درصد کاهش یابد.

نادر قاضی پور گفت: در حالی قیمت خودروها افزایش یافته که خودروسازان اقدام به ارائه خدمات پس از فروش هم نکرده اند.

او با بیان اینکه صنعت خودرو سازی کشور هفت پله سقوط کرده است گفت: رئیس شورای رقابت در جلسه تعیین قیمت خودروها اعلام کرده بود که خودروها با این شرایط حداکثر 20 میلیون ریال افزایش قیمت خواهند داشت و برخی نیز باید ارزان شوند اما آنچه که روی داد کاملا وارونه بود و خودروها 60 تا 80 میلیون ریال افزایش یافتند.

قاضی پور یادآور شد: خودروسازان برای پرداخت اقساط عقب مانده خود سعی کنند با افزایش تولید خودرو این خلاء را جبران کنند.

او گفت: افزایش قیمت خودرو در بازار کشور آسیب بزرگی بر جامعه و فشار بر طبقات متوسط و پائین جامعه است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وظیفه شورای رقابت ارائه دستورالعمل برای قیمت خودروهاست گفت: متاسفانه شورای رقابت به جای ارائه دستورالعمل، اقدامی وارونه انجام داد و همین امر موجب افزایش بی رویه قیمت خودروها شد.

عضو ناظر شورای رقابت گفت: قیمت خودروها باید هرچه سریعتر کاهش یابد چرا که این وضعیت موجب نارضایتی و نگرانی مردم شده و از سوی دیگر فرصتی مناسب برای دلالانی است که با واردات غیرقانونی خودرو، صنعت خودرو سازی کشور را به انزوا سوق می دهند.

قاضی پور ادامه داد: وقتی خودرویی با قیمت پائین و با کیفیت بالا در بازار وجود داشته باشد دیگر خودروی داخلی همانند هزاران محصول داخلی که قربانی واردات بی رویه شده اند قربانی خودروهای با کیفیت خارجی شده و جایی در بازار نخواهند داشت.

بر اساس خبرهای اعلامی صنعت خودروسازی کشور به دلیل بی کیفیتی خودروهای تولیدی از رتبه یازدهم به رتبه 21 تنزل یافته است.

۱۳۹۳/۴/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...