نسخه چاپی

مصرف بنزین اوج گرفت

میانگین مصرف بنزین در هفته گذشته به دلیل روزهای تعطیل پایان هفته افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود با به پایان رسیدن ماه رمضان، میانگین مصزف بنزین به روزانه ۷۱ میلیون لیتر برسد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، میانگین مصرف بنزین در هفته منتهی به ٢٧ تیرماه امسال با بیش از دو میلیون لیتر افزایش نسبت به هفته قبل از آن، به بیش از ٦٥,٨ میلیون لیتر در روز رسید.

بر این اساس. در بازه زمانی ٢١ تا ٢٧ تیرماه امسال، مصرف بنزین کل کشور ٤٦٠ میلیون و ٩٠٠ هزار لیتر بود که در مقایسه با هفته قبل از آن (٤٤٢,٧ میلیون لیتر) ١٨ میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر افزایش داشت.

بیشترین مصرف این فرآورده با ٧٢,٩ میلیون لیتر در روز پنجشنبه ( ٢٦ تیرماه) و کمترین میزان آن با ٦١.٨ میلیون لیتر در روز دوشنبه ( ٢٣ تیرماه) صورت گرفته است که افزایش مصرف حدود ١٨ میلیون لیتری بنزین در هفته مورد نظر بدلیل روزهای تعطیل پایان هفته بود.

بنا به آمارهای اعلام شده از کل بنزین مصرفی دربازه زمانی یاد شده، ٢٧,٧ میلیون لیتر آن بنزین سوپر بوده که از میانگین مصرف روزانه سه میلیون و ٩١٤ هزار لیتر در روز این فرآورده حکایت دارد.

همچنین متوسط مصرف روزانه بنزین کشور در ماه مبارک رمضان با کمی نوسان بین ٦٢ تا ٦٦ میلیون لیتر در روز ثبت شده است.

این در حالی است که با پایان یافتن ماه مبارک رمضان و افزایش سفرهای تابستانی، احتمال افزایش مصرف بنزین کشور در هفته های آینده پیش بینی شده که میانگین مصرف بنزین با رشد منطقی تا پایان تابستان به حدود ٧١ میلیون لیتر و بیش از بیش از میانگین مصرف سال برسد.

بنا به این گزارش پیشتر شرکت پخش فراورده های نفتی میانگین مصرف بنزین در بهار امسال را حدود به ٦٩ میلیون لیتر اعلام کرده بود و آنطور که مصطفی کشکولی، مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی اعلام کرده از ابتدای امسال تاکنون رشد مصرف این فرآورده نفتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ٢ درصد بوده است.

همچنین ابتدای امسال تا شروع فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها (در ابتدای اردیبهشت ماه امسال)، میانگین مصرف بنزین با رشد ١٠ درصدی در مقایسه بامدت مشابه سال قبل از آن، به ٦٧,٨ میلیون لیتر رسید و از زمان شروع فاز دوم هدفمندی یارانه ها تا شروع ماه مبارک رمضان نیز میانگین مصرف بنزین ٦٩,٦ میلیون لیتر بوده است.

۱۳۹۳/۴/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...