نسخه چاپی

انتقادات خیلی تند حمید رسایی از كی روش

به گزارش نما به نقل از فیفا دی، حمید رسایی روز گذشته در پاسخ به این سوال خبرنگار بانک ورزش که چقدر موافق تمدید قراردادی که کی‌روش با فدراسیون فوتبال صورت داده، هستید؟ گفت: عملکرد کی‌روش را از دو جهت باید بررسی کنیم. یکی از این جهت که ببینیم نتایج او در دوران حضورش به چه شکلی بوده و دیگری از لحاظ فنی. اما شکل کلی ماجرا این است که در چهار دوره حضور ایران در جام‌جهانی بهترین نتایج مربوط به دوره‌ای است که تیم ملی ما سرمربی ایرانی داشته است و در بقیه موارد مثل این دوره، تیم ایران در میان ۴ تیم گروه خود، چهارم شده است. این بار هم با حضور آقای کی‌روش باز هم چهارم شدیم. البته نباید زحمات کی‌روش را نادیده گرفت اما زحمت‌های بازیکنان و کسانی که در فوتبال ایران تلاش می‌کنند را هم نباید فراموش کرد.

این عضو سابق کمیسیون فرهنگی گفت: نظر فدارسیون فوتبال و وزارت ورزش تمدید قرارداد با کی‌روش نبود و برای بعد از بازی‌های جام‌جهانی با یکی از مربیان خوشنام ایرانی صحبت شده بود اما در حین بازی‌ها و بعد از بازی‌های جام‌جهانی یک جریان رسانه‌ای چنان فضایی ساختند که کسی در خصوص وضعیت کیفی تیم ایران نتواند فکر کند و تمدید قرارداد کی‌روش به عنوان یک مطالبه ملی تلقی شد و این در حالی است که به نظرخیلی از کارشناسان تیم ایران تنزل کیفی هم داشته است.

وی با انتقاد از برخی از برنامه‌های ورزشی صدا و سیما و سایر رسانه‌ها گفت: به نظرم وقتی عدم تمایل تمدید قرارداد با کی‌روش مشخص شد یک جنگ روانی هدفدار در رسانه‌ها به راه افتاد تا چنین القا کنند که تمدید قرارداد کی‌روش یک مطالبه ملی است و بخشی از این بزرگنمایی در برخی برنامه های ورزشی صدا و سیما صورت گرفت و بخشی دیگر را برخی از روزنامه‌های ورزشی به عهده گرفتند. به صراحت می‌گویم که کفاشیان و وزارت ورزش، مخالف تمدید قرارداد کی‌روش بودند. اما بعد از جو رسانه ای که به وجود آوردند، عقب نشستند و ترسیدند بگویند کی‌روش را نمی‌خواهیم.

رسایی گفت: از نظر فنی هم علاوه بر مخالفت برخی از کارشناسان، تیم ایران بر اساس رده بندی فیفا ۶ پله سقوط داشته و در رده ۴۹ قرار گرفته است با این وجود رئیس فدارسیون فوتبال ایران برای تمدید قرار داد با کی روش به منزل وی می رود در حالی که چنین چیزی در هیچ کجای دنیا رایج نیست. بدیهی است وقتی رئیس فدارسیون فوتبال ایران اینقدر خودش را کوچک می کند، یک مربی خارجی در ترکیب تیم از مربیان ایرانی استفاده نکند و اگر با اصرار فدارسیون یک مربی ایرانی را به تیم خود اضافه کرد، با او مثل یک توپ جمع کن رفتار شد و بعد فدارسیون ما خوشحال است که کی روش پذیرفته در صورت تمدید قرارداد از مربی ایرانی استفاده کند.

مسئول پرونده فساد در فوتبال ادامه داد: متأسفانه یک جریان رسانه‌ای خودباخته واقعیت‌ها را به مردم نمی‌گوید. وقتی در روزنامه دولت تیتر می‌زنند مربی ایرانی در مقایسه با مربی خارجی مانند موتور گازی در برابر بنز است، فردا آن جوانی که در مدرسه فوتبال و در تیم های دسته پایین‌تر ما تحت نظر یک مربی ایرانی کار می‌کند، فکر نمی‌کند که چطور می‌شود با موتور گازی (مربی ایرانی) به مقصد رسید؟ این جنگ روانی رسانه‌ای در هر حوزه‌ای که باشد، خیانت به مملکت است. چه در فرهنگ، چه در اقتصاد یا سیاست خارجی و حتی در ورزش. به اضافه این که اینطور نیست که از نظر کیفی در خصوص عملکرد آقای کی روش در بین خبره های فوتبال اجماعی کلی وجود داشته باشد. بلکه در این رابطه اختلاف نظرهای زیادی نیز وجود دارد و برخی اهل خبره فوتبال اساسا کی‌روش را بنز نمی‌دانند.

این نماینده اصول‌گرا که به رفتارهای توهین آمیز کی‌روش نسبت به مربیان ایرانی انتقاد جدی دارد و از معدود کسانی بود که بعد از دیدار برابر آرژانتین برخلاف جو عمومی با تمدید قرارداد کی روش مخالف بود، گفت: اینکه کی‌روش اینگونه با مربی ایرانی رفتار می‌کند، به دلیل بی‌کفایتی فدراسیون فوتبال است.

۱۳۹۳/۴/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...