نسخه چاپی

53 راي حداد در مقابل 148 راي لاريجاني؛

تكلیف رئیس مجلس مشخص شد!

عکس خبري -تکليف رئيس مجلس مشخص شد!

در حالی كه علی لاریجانی توانست 148 رای از 151عضو «فراكسیون رهروان ولایت» را برای ریاست بر این فراكسیون كسب كند، حداد عادل تنها توانست 53 را از بین 81 نفر برای ریاست بر مجلس نهم با خود همراه كند.

رقابت‌ها برای ریاست مجلس نهم که این بار حتی قبل از شروع دور اول انتخابات مجلس آغاز شده بود، در کمتر از چندساعت مانده به آغاز کار نهمین دوره مجلس به اوج خود رسیده است.

به گزارش خبرنگار تابناک، علی لاریجانی و غلامعلی حداد عادل که از همان ابتدا دو رقیب اصلی ریاست مجلس بودند، دارای شباهت‌ها و تفاوت‌هایی نیز هستند که از آن جمله می توان به این موارد اشاره کرد: هر یک سابقه یک دوره ریاست بر پارلمان را دارند. هر دو از سوی جریان اصولگرایان مورد حمایت واقع شدند. اما از یکی از قم و دیگری از تهران وارد مجالس هشتم و نهم شدند. حداد نیم نگاهی به جریانات بیرون مجلس دارد و لاریجانی در سوی مقابل تمام توجه خود را به نمایندگان مجلس معطوف کرده است.


این گزارش حاکی است در آخرین روز لابی گری دو رقیب برای ریاست مجلس، حدادعادل که دل به جلسه امروز شنبه بسته بود و از روزها قبل با حمایت گروه‌هایی بیرون از مجلس توانست حمایت برخی از چهره‌های سرشناس اصولگرا را جلب کند. این چهره‌های سرشناس که عمدتا سابقه نمایندگی تهارن در مجالس کنونی و پیشین را دارند به بهانه حفظ اتحاد و وحدت اصولگرایان خواستار تشکیل جلسه فراکسیون اصولگرایان و تعیین تکلیف رئیس مجلس در آن جلسه شدند.

گزارش خبرنگار سرویس مجلس تابناک حاکی از آن است تمام تلاش حدادعادل و حامیانش در نهایت نتوانست کار ساز شود و تنها 81 نفر از 289 منتخب مجلس نهم در جلسه امروز حاضر شدند. نامزد مورد حمایت این گروه 81 در نهایت نتوانست اکثریت قاطعی را به دست آورد و پس از پایان رای‌گیری که در این جلسه صورت گرفت تنها توانست 53 رای موافق برای ریاست مجلس را کسب کند.

غلامعلی حدادعادل در حالی حمایت 53 منتخب دور نهم را با خود همراه دارد که علی لاریجانی در نشستی با حضور 151 منتخب دور نهم توانست حمایت148 نماینده را برای ریاست مجلس نهم با خود همراه کند. البته نکته جالب توجه این جریان این است که حدادعادل پیشتر در انتخابات ریاست مجلس نهم نیز فقط توانسته 53 رای از نمایندگان فراکسیون اصولگرایان را به خود اختصاص دهدو علی لاریجانی هم در دور پیش تنها 143 رای موافق برای ریاست بر مجلس هشتم به دست اورد.

آرای پایین حدادعادل علی رقم رایزنی های گسترده‌ای که در حمایت از ریاست وی بر مجلس نهم صورت گرفته را می توان متاثر از شکست حکمیت وی در جریان مرتضوی و حذف نقش نمایندگان شهرستانی و پدرخواندگی نمایندگی تهرانی در بین حامیان وی برشمرد.

بنابراین گزارش هر چند برخی روحانیون مجلس نهم در آخرین تلاشها سعی می‌کنند در پوشش فراکسیون اصولگرایان روزنه‌ای برای ریاست حداد عادل بر مجلس نهم بیابند، منابع آگاه از عدم حضور حامیان لاریجانی در جلسه مورد نظر انها خبر دادند و پیش بینی می‌شود جلسه مورد نظر این طیف از نمایندگان مجلس نهم نیز بی نتیجه بماند.

با توجه به تمایل منتخبین مستقل و اصلاح طلب از ریاست لاریجانی بر مجلس، به نظر می رسد حکمیت حداد عادل در مجلس نهم نیز خریداری نخواهد داشت.

۱۳۹۱/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...