نسخه چاپی

مالكی:دولت عراق حامی مسیحیان است

نخست وزیر عراق ضمن تاكید بر حمایت از مسیحیان در برابر تروریست های داعش از جامعه جهانی خواست كه كشتار فلسطینی ها در غزه را متوقف كند.

 به گزارش نما  به نقل از مشرق، پایگاه المسله نوشت: نوری المالکی گفت: مشکل عراق فقط تروریست های داعش نیستند بلکه سیاستمداران هستند که بر روی جنازه قربانیان می رقصند.


 وی افزود: حمله تروریستها به مسیحیان و کردها در نینوا ادامه دار خواهد بود و متوقف نخواهد شد، زیرا داعشی ها با تمدن و سبک زندگی مدرن بیگانه هستند.


 نوری المالکی اعلام کرد: دولت اجازه حمله به مسیحیان و اقلیت های کوچک را نمی دهد و هرگز از حمایت آنها شانه خالی نخواهد کرد.همه باید موضع یکپارچه ای در قبال گروههای تروریستی برای پاکسازی عراق داشته باشند.


 وی با اشاره به نامزد شدن صد نفر برای ریاست جمهوری عراق گفت: تعداد نامزدهای ریاست جمهوری به بیش از صد نفر رسیده است و این پدیده درستی با وجود تعداد زیاد نامزدهاست.امیدواریم که مجلس، رئیس جمهوری را مطابق قانون اساسی انتخاب کند تا رئیس جمهور معاونانش را انتخاب کند به ویژه اینکه نیازی به انتخاب فوری معاونان نیست و زمان برای معرفی معاونان رئیس جمهوری از سوی رئیس جمهور منتخب وجود دارد تا رئیس جمهور را مطابق قانون اساسی انتخاب کنند.


 نوری المالکی اعلام کرد: رئیس جمهوری 15 روز زمان نیاز دارد تا نامزد فراکسیون اکثریت مجلس را مامور تشکیل کابینه کند و نخست وزیر یک ماه زمان نیاز دارد که کابینه خود را معرفی کند و آن را به پارلمان برای رای گیری معرفی کند.


 وی درباره نشست اخیر حمایت از تروریسم در امان پایتخت اردن افزود: تاسف بار است که تاجران خون، دامن زنندگان به مشکلات طایفه ای و تروریست ها در کشور همسایه ای که روابط محکمی میان ما با آن برقرار است جمع می شوند.ما و آنها(اردن) در یک جبهه علیه تروریستها قرار داریم و به طور دائم می شنویم که آنها در کنار ما در مبارزه با تروریسم به سر می برند.


 نخست وزیر عراق خواستار موضع گیری در قبال این نشست ها شد زیرا به گفته وی، برگزاری این نشست ها بر کل منطقه تاثیرگذار است.


 وی با اشاره به حوادث غزه گفت: اسرائیل به زورگویی های خود علیه ملت فلسطین ادامه می دهد. اسرائیل به حملات علیه شهرها ادامه می دهد و جهان شاهد آن است و عکس العمل موثری نشان داده نمی شود.ملت فلسطین باید از کشتارهای روزانه نجات یایند.

۱۳۹۳/۵/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...