نسخه چاپی

داعش چگونه نفت عراق را می فروشد؟

رویترز به نقل از مقامات عراقی گزارش كرد كه در هفته های اخیر گروه تكفیری داعش، نفت را از «القیاره» در موصل برای تبدیل به پالایشگاههای سیار در سوریه قاچاق می كند و از آنجا از طریق قاچاقچیان به تاجران تركیه به فروش می رساند.

به گزارش نما به نقل از فارس در گزارش رویترز، مقامات عراقی اعلام کردند که در هفته های اخیر، گروه تکفیری «داعش»، نفت را از «القیاره» برای پالایش و تبدیل به گازوئیل و بنزین با کیفیت پایین به پالایشگاههای سیار در سوریه منتقل می کنند و سپس برای فروش به موصل بازگردانده می شود. بر اساس این گزارش، محموله های بزرگتر نفت خام، که برخی از آنها از نجمه هستند، همچنین از طریق قاچاقچی ها به تاجران ترکیه با تخفیف بالا و هر بشکه ۲۵ دلار به فروش می رسد.


رئیس کمیته انرژی شورای استانی موصل تصریح کرد: ما گزارشاتی را تأیید می کنیم که نشان می دهد داعش نفت خام را از میدان نفتی نجمه در موصل به سوریه ارسال می کنند تا آن را به یکی از همسایگان سوریه قاچاق کنند. داعش سود چند میلیون دلاری از این تجارت قاچاق به دست می آورد.


ایستگاههای نفتی در موصل هم اکنون سوخت هایی را به فروش می رسانند که توسط تاجرانی که با داعش همکاری دارند، تهیه شده است و بر اساس کیفیت آن، هر لیتر ۱ تا ۱.۵ دلار است که افزایش چشمگیری در مقایسه با قیمت قبلی دارد.

۱۳۹۳/۵/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...