نسخه چاپی

پاسخ كیهان به اظهارات علی مطهری

روزنامه كیهان در پاسخ به مصاحبه علی مطهری كه در آن تلاش كرده بود اندكی مواضع نطق جنجالیش را تعدیل كند، نوشته است كه كیهان اظهارات مطهری(در نطق جنجالی) را بدون كمترین تغییری در اظهارات وی منتشر كرده،ضمن آن كه برخی از اهانت ها را نیز حذف كرده است.


به گزارش نما در مطلب روزنامه كيهان آمده است:

علي مطهري در مصاحبه با تابناك، بخش هايي از آخرين نطق خود در مجلس هشتم را كه در آن به سپاه و رئيس جمهور اهانت شده بود، تصحيح كرد. مطهري درباره نطق مورد اشاره كه با اعتراض گسترده اي روبرو شده بود، مي گويد «هيچ هدف خاصي نداشتم و به يك معني يك نطق اتفاقي بود، چون يكي از نمايندگان نمي خواست از نطق هفت دقيقه اي خود استفاده كند و روز قبل از نطق به من پيشنهاد كرد و من با ترديد پذيرفتم. چند مطلب در ذهن داشتم، از جمله گلايه هاي عده قابل توجهي از كانديداهاي مجلس نهم از رفتار برخي اعضاي سپاه در مناطق خودشان، وضعيت فراكسيون اصولگرايان در مجلس نهم و مسئله عفاف و حجاب. مطلبي كه نوشتم به نظرم خيلي عادي و طبيعي مي آمد ولي برخي رسانه ها با عدم درج مطلب من يا با تحريف آن، صرفا به حمله به من پرداختند، مثلا تيتر زدند كه «فحاشي ها و هتاكي هاي علي مطهري» بدون آنكه عين سخن من را بياورند.»

وي در پاسخ به اين پرسش كه معترضان مي گويند شما كل سپاه را مورد انتقاد قرار داده ايد، مي گويد «بله، اين ايراد آنها وارد است چون ظاهر كلام من همين را حكايت مي كند ولي مقصود من كل سپاه نبود و اين را بي نياز از توضيح مي دانستم».

مطهري با اشاره به جايگاه و خدمات سپاه پاسداران و بيان اين كه «اگر مي خواهيم انتقادي از سپاه كنيم، بايد محاسن و خدمات و فداكاري ها و جايگاه والاي آن را يادآوري كنيم» مي گويد «حتي در متن اوليه- نطق- از نماينده ولي فقيه در سپاه و از فرمانده كل سپاه خواسته بودم كه در آينده از اين رفتار برخي اعضاي سپاه جلوگيري كند» و مي افزايد «ولي به خاطر كمبود وقت آن قسمت را خط زدم»!

علي مطهري مي افزايد «آنهايي كه متن اصلي نطق من را شنيده يا ديده اند كمتر دلگير شده اند. آنها كه دلگير شدند كساني هستند كه خبر را از برخي رسانه هاي مخالف من مثل روزنامه هاي ايران و كيهان و جوان و يا سايت هايي مثل رجانيوز دريافت كرده اند كه معمولا عين سخنان من را نمي آورند»!

اين ادعاي آقاي علي مطهري در حالي است كه مطبوعات مطابق معمول متن كامل سخنان مسئولان را منتشر نمي كنند و خلاصه اي از آن را انعكاس مي دهند كه كيهان اين قاعده را درباره اظهارات مطهري نيز بدون كمترين تغييري در اظهارات وي انجام داده است ضمن آن كه برخي از اهانت ها را نيز حذف كرده است بنابراين اگر اعتراض آقاي علي مطهري به اين است كه چرا كيهان متن كامل اظهارات وي را منتشر نكرده است كه بايد گفت اين روال درباره مسئولان بلندپايه نيز انجام مي گيرد چه رسد به آقاي مطهري. و چنانچه به تغيير سخنان خود در كيهان اعتراض دارد كه كيهان چنين تغييري نداده است.

مطهري در بخش ديگري از مصاحبه خود درباره اهانت به رئيس جمهور مي گويد «من به طنز گفتم آقايان مشايي و احمدي نژاد كه به نظارت بر امر پوشش اهميت نمي دهند و نسبت به روش اسلام اهتمام ندارند، پس براي آن كه عقده هاي رواني در جوانان پديد نيايد در گام دوم كار خود به فكر تاسيس كاباره و كلوپ هاي شبانه باشند»! و توضيح نمي دهد كه با كدام معيار و ميزان- به قول خودش شرعي و اسلامي- رئيس جمهور منتخب مردم را با كاباره دارها و صاحبان كلوپ هاي شبانه مقايسه مي كند؟! و دهها و صدها خدمت دولت و رئيس جمهور به مردم را كه بعضا بي نظير بوده است ناديده مي گيرد؟! ترديدي نيست كه عملكرد آقاي احمدي نژاد خالي از اشكال و انتقاد نيست ولي سوار شدن بر موج انتقادهاي دلسوزانه و خروج از بستر ادب و اخلاق حساب ديگري دارد.

۱۳۹۱/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...