نسخه چاپی

طرح اولیه برنامه ششم از سوی معاونت برنامه ریزی دولت ارایه شده است

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینكه طرح اولیه برنامه ششم از سوی معاونت برنامه ریزی دولت ارایه شده است، گفت: تا پایان سال ۹۳ پیش نویس اولیه‌ای از مباحث فرابخشی و بخشی در این خصوص ارایه خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه دیدار با هیات بازرگانی ایتالیایی که در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد انجام شد با بیان اینکه طرح اولیه برنامه ششم از سوی معاونت برنامه ریزی دولت ارایه شده است، گفت: ان شاءالله تا پایان سال 93 پیش نویس اولیه‌ای از مباحث فرابخشی و بخشی در این خصوص ارایه خواهد شد.


 وی با با تاکید بر اینکه "گام نخست برنامه ششم که در شهریور ماه سال جاری به تصویب می رسد مربوط به حرکت بخشی برنامه ششم می باشد"، درباره سازوکار حضور فعالان اقتصادی داخلی در عرصه اقتصادی کشور گفت: فعالان اقتصادی بیش از هر کسی آرامش و پیش بینی پذیری را که در بازارهای اقتصادی ایران حاصل شده است ، احساس می کنند.


 نهاوندیان گفت: هیچ هدیه ای برای فعال اقتصادی بهتر از این نیست که محیط کسب و کار را محیط قابل محاسبه، پیش بینی پذیر و قابل برنامه ریزی باشد.


 رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به التهاب بازار ارز در سال‌های گذشته، اظهار داشت: خوشبختانه در این شرایط سرمایه‌گذار می تواند برای سرمایه‌گذاری محاسبه و برنامه‌ریزی کند.


 وی افزود: بخشی از اشتیاقی که از هیات های خارجی برای سرمایه گذاری در کشورمان می بینیم مربوط به مباحث دیپلماتیک است اما بخش دیگر این است که اقتصاد ایران با محاسبات اقتصادی یکی از بهترین بازارهای سرمایه گذاری است که در این زمینه حتما هوش ایرانی از هوش خارجی فعال تر است.


 رییس دفتر رییس جمهوری همچنین به دیدار هیات بازرگانی ایتالیایی اشاره کرد و تاکید کرد ایتالیا با سابقه برجسته ای که در مبادلات اقتصادی با ایران داشته است و جزو اولین شرکای تجاری ایران در اروپا محسوب می شود زمینه ارتباطات گسترده ای با بنگاه های اقتصادی ایران دارد.


 نهاوندیان با بیان اینکه ایتالیا از جمله کشورهایی بود که بلافاصله پس از توافق ژنو تلاش کرد تا همکاری های اقتصادی خود را با ایران گسترش دهد، اضافه کرد: در شرایط کنونی ایتالیا به دنبال آماده کردن فضای لازم برای برگشتن به جایگاه اول در شرایط پس از تحریم است و به همین جهت جزو فعالترین هیات ها در سطوح سیاسی و تجاری می باشد.


 وی در عین حال گفت: مذاکرات امروز با هیات ایتالیایی نشان دهنده آن بود که برای هر هفته از ماه های پیش رو در حوزه های مختلف اقتصادی همچون صنعت غذا، حمل و نقل، ماشین آلات و انرژی و همچنین جایگزین وسایل زیست محیطی و آب برنامه ریزی داشته است این هیات بازرگانی رغبت زیادی برای سرمایه گذاری مشترک در ایران و تولیدات و صادرات دارد.


 وی حضور نماینده ای از «ساچه» را در این هیات برای تضمین صادرات و گشایش تسهیلات مهم دانست و افزود: درباره گسترش خدمات بانکی دو کشور هم گفت و گو شد که نشان عزم جدی در گسترش همکاری های اقتصادی است.


 نهاوندیان ادامه داد: بخش خصوصی و اتحادیه های صنفی و اتاق های بازرگانی دو طرف می توانند با سرعت بیشتری همکاری های خود را توسعه دهند.


 در پایان، "پاتریت جارراتانا" معاون مدیرکل بین المللی سازی مبادلات بازرگانی وزارت توسعه اقتصاد ایتالیا و جمعی از فعالان اقتصادی این کشور صبح پنجشنبه با رییس دفتر رییس جمهوری درباره گسترش همکاری های اقتصادی دیدار و گفت‌وگو کردند.

۱۳۹۳/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...