نسخه چاپی

ممنوعیت استخدام در یك وزارتخانه دولتی

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشكی گفت: در مورد جذب نیرو استخدام ممنوع است ولی مجوز لازم به دانشگاه‌ها برای جذب شركتی نیرو در سقف مورد نیاز داده شده است.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، سیدحسن هاشمی از مراکز درمانی استان البرز بازید کرد این بازدیدها سرزده و بدون حضور خبرنگاران بود.


وی در این بازدیدها اظهار داشت: استان البرز با وجود منابع و ثروت فراوان به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های لازم نیازمند نگاه ویژه است که توجه به توسعه زیرساخت‌های سخت افزاری می‌تواند تا حدودی چهره استان را از لحاظ تامین امکانات بهداشتی درمانی تغییر دهد.


هاشمی با تاکید بر لزوم حمایت مسئولان شهری بیان کرد: باید به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه بهداشت و درمان اعتماد شود تا باری از دوش دولت برداشته شود.


وی گفت: حضور بخش خصوصی یک حضور برد ـ برد برای دولت، سرمایه‌گذار و مردم است که این فعالیت باید با تعرفه‌های دولتی و حمایت بیمه‌های تکمیلی و نظارت انجام پذیرد.


وزیر بهداشت تصریح کرد: فعالیت بیمارستان‌ها از لحاظ تخصصی و نیروی تخصصی و مدیریت بیمارستانی رضایت‌بخش است ولی فضا و امکانات پاسخگوی نیاز مردم نیست. تصمیماتی گرفته خواهد شد که در چند سال آینده خدمات ارتقا پیدا کند و استان بتواند عقب‌ماندگی‌های خود را جبران کند.


وی خاطرنشان کرد: استان البرز نیازمند 2000 تخت بیمارستانی است که باید بتوانیم با سرعت مضاعف نسبت به افزایش تخت‌ها اقدام لازم را انجام دهیم.


هاشمی با تاکید بر پیگیری جدی برای ساخت یک مرکز درمانی در فردیس کفت: نبود یک تخت بیمارستانی در فردیس با جمعیتی بالای 600 هزار نفر، یک مسئله جدی است که باید برطرف شود.


وی با اشاره به ‌افزایش بار مراجعات و کمبود نیرو گفت: در مورد جذب نیرو استخدام ممنوع است ولی مجوز لازم به دانشگاه‌ها برای جذب شرکتی نیرو در سقف مورد نیاز داده شده است.


وزیر بهداشت با اعلام رضایت از اقدامات انجام شده در بیمارستان‌های استان البرز در زمینه تحول نظام سلامت اظهار داشت: برنامه تحول نظام سلامت در کشور به خوبی در حال اجرا است. در طول چند ماه گذشته کارهای سازنده و مفیدی انجام شده ‌که البته اشکالات برنامه بر ما پوشیده نیست و ما در حال تکمیل برنامه‌ها هستیم.


براساس این گزارش،‌ در راستای بازدیدهای وزیر بهداشت از نحوه اجرای برنامه تحول نظام سلامت، این بار استان البرز مورد سنجش قرار گرفت.


هاشمی باحضور در بیمارستان‌های حضرت علی(ع)، کمالی و شهید مدنی از بخش‌های مختلف این مراکز بازدید کرد.


وزیر بهداشت با حضور در بخش زایمان فیزیولوژیک بیمارستان حضرت علی با اشاره به بسته  زایمان طبیعی رایگان اظهار داشت: خوشبختانه آمار نشان می‌دهد که این بسته به خوبی در حال انجام است و ما شاهد کاهش میزان سزارین و به دنبال آن افزایش زایمان طبیعی در سطح کشور هستیم.


‌وزیر بهداشت در مرکز آموزشی درمانی کمالی فعالیت‌های انجام شده در بسته هتلینگ را رضایت بخش دانست و بر لزوم ایجاد فضای مناسب برای حل مشکل پذیرش بیماران تاکید کرد.


هاشمی ‌با حضور در بخش‌های آی‌سی‌یو، سوختگی و بستری مرکز آموزشی درمانی شهید مدنی، بهسازی و بازسازی‌های انجام شده در این بخش‌ها را مورد بررسی قرار داد.


در این بازدید هاشمی ضمن عیادت از بیماران، میزان رضایتمندی مراجعان را نیزجویا شد.


لازم به ذکر است برنامه تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت سال جاری با بسته‌های ترویج زایمان طبیعی، ارتقای کیفیت اقامت (هتلینگ) در بیمارستان‌های دولتی، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان‌های دولتی، ارتقای کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستان‌های دولتی، برنامه حفاظت مالی از بیماران صعب‌العلاج، خاص و نیازمند و نظارت بر حسن اجرای برنامه‌های تحول سلامت در مراکز آموزشی ـ درمانی و بیمارستان‌های دولتی استان البرز به اجرا درآمده است.

۱۳۹۳/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...