نسخه چاپی

بغداد؛ میزبان دبیر كل سازمان ملل متحد

دبیر كل سازمان ملل متحد برای دیدار رسمی از عراق امروز وارد بغداد شد.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر از بغداد، بان کی مون روز پنجشنبه تشکیل یک دولت وحدت ملی را در عراق برای خنثی کردن خطرات که موجودیت این کشور را تهدید می کند، خواستار شد.

وي در ادامه سفر منطقه ای خود به خاورمیانه از پایتخت عراق دیدن و با مقامات بلندپایه سیاسی این کشور از جمله نوری مالکی نخست وزیر گفتگو خواهد کرد.

عراق در آستانه تشکیل دولت جدید این کشور قرار دارد و این در حالی است که تروریست های تکفیری بعثی مناطق شمالی و غربی این کشور را نا امن کرده اند.

عراق بارها برخی کشورهای همسایه و عربی را به دخالت درامور داخلی خود و حمایت از تروریست ها متهم کرده و هشدار داده است در صورت ادامه این وضع ناامنی، ممکن است به این کشورها نیز سرایت کند.

حمله مسلحانه به زندانیان عراقی، هفتاد کشته و زخمی بر جا گذاشت

منابع وزارت دادگستری عراق اعلام کردند : در حمله افراد مسلح به خودروهای حامل زندانیان عراقی در منطقه التاجی در بیست کیلومتری شمال بغداد حداقل شصت زندانی کشته و هشت پلیس زخمی شدند.

پلیس در نظر دارد ،عده ای از زندانیان را از زندان التاجی به بغداد منتقل کند که در بزرگراه منتهی به بغداد مورد حمله تروریست ها قرار گرفتند.

پیش از این نیز تروریست ها با حمله به زندانی در بعقوبه مرکز استان دیاله ، دهها زندانی را کشته و زخمی کردند.

هلاکت 50 عضو داعش در شمال بعقوبه

در حملات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی به روستاهای منطقه حمرین در شمال بعقوبه 50 عضو گروه تروریستی داعش از جمله یکی از مفتیان این گروه به هلاکت رسیدند و 9 خودروی آنان منهدم شده است.

یک منبع امنیتی به پایگاه خبری شفق نیوز اطلاع داد ، بالگردهای ارتش هم زمان با آغاز عملیات زمینی در مناطق روستایی حمرین، عملیات هوایی را آغاز کردند که در این حملات دهها تروریست از جمله ابوریاح الاندلسی، مفتی شرعی داعش در مناطق روستایی حمرین کشته شدند.

پلیس دیاله اعلام کرد پس از بررسی جسد ابوریاح الاندلسی از مفتیان داعش مشخص شد این فرد ختنه نشده است.

هلاکت برادرزاده سرکرده داعش در جنوب تکریت

برادر زاده سرکرده داعش در منطقه العلم در جنوب تکریت کشته شد.

به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز « واحدی از نیروهای امنیتی کشور موفق شدند ابوعدنان را در منطقه العلم به هلاکت برسانند.»

وی معاون والی استان دیاله بود.

۱۳۹۳/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...