نسخه چاپی

قبرستان سربازان آمریكایی كشته‌شده در جنگ با ایران

عکس خبري -قبرستان سربازان آمريکايي کشته‌شده در جنگ با ايران

یك گروه ضد جنگ از سربازان بازنشسته و آسیب دیدگان از جنگ در آمریكا یك قبرستان نمادین برای سربازان آمریكایی كشته شده در جنگ احتمالی این كشور با ایران ساخت.

به گزارش عصر ایران، گروه فعالان ضد جنگ طبق سنت سال های گذشته در نخستین یکشنبه هر ماه گرد هم آمده و در قبرستان نمادین آرلینگتون در ساحل شهر سانتاباربارا در ایالت کالیفرنیا علیه سیاست های جنگ طلبانه دولت آمریکا اعتراض می کنند.
گفتنی است قبرستان ملی آرلینتون در حومه واشنگتن هم اکنون پذیرای دهها هزار سرباز آمریکایی کشته شده در جنگ های عراق و افغانستان و دیگر جنگ های دهه های گذشته این کشور است .

گروه فعالان ضد جنگ از سال 2003 و همزمان با جنگ عراق با برپایی یک قبرستان نمادین در ساحل سانتاباربارا اعتراض خود را به سیاست های جنگ طلبانه بوش نشان دادند و حالا این جنبش در آمریکا با اعتراض های ماهانه خود علیه جنگ نام و نشانی یافته است .

اخیرا و همزمان با مطرح شدن موضوع حمله احتمالی به ایران این فعالان ضد جنگ با برپایی یک قبرستان نمادین دیگر در قبرستان آرلینگتون در ساحل سانتاباربارا به فاجعه آمیز بودن یک جنگ احتمالی دیگر با ایران هشدار داده و اعتراض خود را به سیاست های جنگ طلبانه هیئت حاکمه آمریکا نشان دادند.

در این قبرستان نمادین پارچه نوشته هایی با این مضامین وجود دارد :

" آیا ایران بعدی است ؟"

" به ایران حمله نکنید "

" به اشغال عراق و افغانستان همین الان خاتمه دهید "

در این قبرستان نمادین 1500 صلیب در رنگ های سیاه و سفید وجود داشته و تابوت هایی با پرچم آمریکا به نشانه تابوت سربازان کشته شده در جنگ احتمالی با ایران قرار داده شده است .

۱۳۹۰/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...