نسخه چاپی

اعزام ۵ هزار دانش آموز به عتبات عالیات

رئیس سازمان حج و زیارت كشور از اعزام ۵ هزار دانش آموز به عتبات عالیات برای اولین بار در سال جاری خبر داد.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی سازمان دانش‌آموزی؛ سعید اوحدی از انعقاد تفاهم نامه‌ای با معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش کشور خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه که امروز به امضا رسید در یک اقدام مشترک و هماهنگ با سازمان دانش آموزی و معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش در مرحله اول زمینه اعزام 5 هزار دانش آموز به عتبات عالیات فراهم شده است.

وی با اشاره به تأثیر تربیتی، اخلاقی و اعتقادی زیارت عتبات عالیات بر دانش آموزان افزود: دانش آموزان سرمایه های اصلی نظام هستند و برنامه ریزی فرهنگی و تربیتی برای آنان از وظایف مهم همه ماست.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور با ابراز امیدواری از بهره گیری ظرفیت دانش آموزان در سفر عتبات عالیات گفت: سعی می شود از ظرفیت دانش آموزان در مناسبت‌های ویژه‌ای همانند بزرگترین همایش جهان اسلام در ایام اربعین استفاده و بتوانیم به دانش آموزان خدمات خوبی را ارائه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امسال اولین سال اعزام دانش اموزان به سفر عتبات عالیات است افزود: امسال برای اولین بار به صورت سازمان یافته تعداد 5 هزار دانش آموز به این سفر معنوی مشرف می شوند و برنامه های فرهنگی که در سفر حج برای دانش آموزان در نظر گرفته شده برای سفر عتبات عالیات نیز دیده خواهد شد.

اوحدی با بیان اینکه در بحث عتبات دانش آموزی محدودیت خاصی در شرایط فعلی برای اعزام وجودندارد گفت: سعی بر این است که از ظرفیت بزرگ سازمان دانش آموزی در اعزام آن‌ها بهره گرفته شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با طرح این پیشنهاد که در اعزام دانش آموزان به عتبات عالیات از پدرها و مادرها نیز در این سفر معنوی استفاده شود افزود: سازمان حج این آمادگی را دارد که فضا را برای اعزام پدران به همراه دانش آموزان پسر و مادران را با دختران دانش آموز مهیا کنیم.

وی درباره سهمیه حج عمره دانش آموزی نیز گفت: باتوجه به اینکه بیش از 6 میلیون نفر زائر ودیعه گذار در صف انتظار حج عمره داریم و این افراد بیش از 5 سال است که مبالغی را به حساب بانک‌ها ریخته و منتظر اعزام هستند باید طوری رفتار کنیم که حقوق آنها ضایع نشود و از طرفی در بحث عمره دانش آموزی محدودیت جدی برای افزایش سهمیه عمره دانش‌آموزی داریم، اگرچه نگاه‌ها در بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به عمره دانش‌آموزی مثبت است.

۱۳۹۳/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...