نسخه چاپی

رئیس‌جمهور: هم امید مردم افزایش پیدا كرده، هم امید ما

رئیس جمهور گفت: وظیفه روحانیت بعد از انقلاب سنگین‌تر شده است، زیرا پس از پیروزی انقلاب وظیفه اداره كشور بر دوش روحانیت قرار گرفته است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا ، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی (شنبه) طی سخنانی در دیدار با جمعی از علما و روحانیون اظهار کرد: من می‌خواستم بحثی را مطرح کنم که فرصت آن نیست و آن اینکه روحانیت معظم و بزرگانی که در حوزه تربیت شده‌اند بعد از پیروزی انقلاب بار بسیار سنگین‌تری بر دوش دارند.

وی ادامه داد: اگر قبلاً‌ تبلیغ دین و مرجعیت و حل مشکلات مردم دو رسالت سنگین روحانیت بود، امروز اداره کشور و حمایت از حاکمیت بار سنگینی است که بر دوش روحانیت قرار گرفته است.

رئیس جمهور گفت: حکومت چه در رأس دستگاه اجرایی‌اش یک روحانی باشد و چه در این جایگاه یک غیر روحانی باشد، حکومتی است که مسئولیتش از دید مردم بر روی دوش روحانیت است. در رأس نظام به عنوان بالاترین مقام یک روحانی قرار دارد. همه قوانین و انتخابات‌ کشور از گلوگاهی به نام شورای نگهبان عبور می‌کنند، بنابراین رسالت اداره کشور بر دوش روحانیت است.

وی با بیان اینکه همه باید دست به دست هم بدهیم تا از معضلات عبور کنیم، افزود: من به عنوان کسی که در این 11 ماه مسئولیت اجرایی کشور را به عهده داشتم، می‌بینم که هم امید مردم طبق نظرسنجی‌ها کاهش پیدا نکرده که افزایش هم داشته و هم امید همه ما که در دستگاه اجرایی هستیم، افزایش پیدا کرده است.

روحانی گفت: ما در بخش اقتصاد، سیاست خارجی، سیاست داخلی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی قدم‌های امیدبخشی را در کنار دو قوه دیگر و مقام معظم رهبری که بر قوا نظارت دارد به پیش گذاشته‌ایم که در حال حاضر فرصت بیان آنها نیست.

رئیس جمهور با اشاره به مسئله فلسطین گفت: ایستادگی مردم فلسطین و غزه مدیون انقلاب اسلامی این سرزمین و نفس‌های گرم امام (ره) و مقام معظم رهبری است . شما ببینید در 20 روزی که به طور مداوم بر سر اینها آتش ریخته شد،‌ برای اولین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی پایتخت آن زیر ضربات موشکی مردم مسلمان غزه قرار گرفته است. برای اولین بار فرودگاه بن گوریون تعطیل و پرواز هواپیماها قطع شد و بیش از چهار میلیون جمعیت به زیرزمین رفتند تا خود را از موشک‌ها حفظ کنند.

رئیس جمهور افزود: امروز همه اطلاعات‌ها به ما می‌گویند که مردم غزه با وجود تقدیم بیش از 1000 شهید و 7000 مجروح از لحاظ روحیه با روز اول هیچ تفاوتی نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه با تکیه بر فرهنگ اسلامی می‌توانیم از همه مشکلات عبور کنیم، گفت: ماه رمضان ماه صبر است. ان شاء الله روحیه همه ما در این ماه افزایش پیدا کرده است.

۱۳۹۳/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...