نسخه چاپی

جنایاتی كه Like خورد

صهیونیستها از كشتن مقدس عربها در جنگی الهی سخن گفتند و حتی در شبكه های اجتماعی این پیام را بی‌شرمانه منتقل كردند كه نه تنها از هیچ صفحه‌ای حذف نشد بلكه از جانب نژادپرستان هزاران like گرفت تا سندی باشد بر آزاد اندیشی آنها.

به گزارش نما به نقل از فارس، کامران باقری لنکرانی در یادداشتی تفصیلی به حضور حماسی مردم در روز قدس، حمایت غرب از جنایات رژیم صهیونیستی و ایجاد تغییر در صحنه نبرد مقاومت و اشغالگران پرداخته که متن آن به شرح زیر است:

روز قدس امسال با شور و هیجانی متفاوت از سالهای پیش برگزار گردید. اگر در سالهای پیش برای یادآوری ددمنشی نژادپرستان صهیونیست باید از جنایاتشان در سالهای دور و نزدیک شاهد می‌آوردیم، امسال صهیونیست ها در نبردی ناجوانمردانه از 18 روز پیش یعنی دهم ماه مبارک رمضان به جان مردم بیگناه فلسطین افتاده اند و از 9 روز پیش یعنی نوزدهم ماه مبارک این ددمنشی را با هجمه زمینی خود شدت بخشیده اند.

شمار تلفات از هزار نفر فراتر رفته و آمار مجروحان به حدود 6 هزار نفر رسیده است که به اعتراف خود جنایتکاران، اکثریت قریب به اتفاق آنها را مردم عادی تشکیل می‌دهند و بیش از نیمی از آنها زنان وکودکان بیگناه هستند.

دولت متحجر اسرائیل این عملیات وحشیانه را به بهانه خونخواهی از 3 نوجوان اسرائیلی آغاز کرد و در منطقی قرون وسطایی به این بهانه، کشتن هر عربی را در نوار غزه مجاز بلکه لازم دانست.

فرمانده تیپ مهاجم اسرائیلی در آغاز حمله از کشتن مقدس عربها در جنگی الهی سخن گفت. حتی در شبکه های اجتماعی این پیام را بیشرمانه منتقل کردند که «کشتن عرب ها آپارتاید نیست چون آنها آدم نیستند!». طرفه اینکه این پیام ضد بشری از هیچ شبکه اجتماعی حذف نشد و برعکس از جانب نژادپرستان هزاران like گرفت تا سندی باشد بر آزاد اندیشی این شبکه‌ها!

جنایاتی که این روزها در غزه رخ می‌دهند در خیال نمی‌گنجند. حمله به بیمارستان و کشتن مجروحین، تخریب مساجد و مدارس، تک تیراندازی به کودکانی که لحظاتی در ساحل غزه بازی می‌کردند، حمله هدفمند به خانه‌های مسکونی که می‌دانند هیچ عامل نظامی در آنها نیست اندکی از بسیار این جنایات است.

در توجیه این عملیات سبوعانه سخنگویان رسمی دولت غاصب اسرائیل گفتند ما این تخریب ها را انجام می‌دهیم تا وقتی مبارزان حماس از نبردگاهشان برگشتند دیگر غزه را نشناسند.

کشتن خانواده مجاهدان، به عنوان حق مسلم غاصبان تبلیغ شد. صهیونیسم به عنوان حزب الشیطان زمان ما پلیدی خود را نمی‌تواند پنهان سازد.

در همین آتش بس نیم بندی که امروز اعلام شد، چند دقیقه قبل از شروع آتش بس صهیونیست‌ها به شدت خان یونس را کوبیدند تا ادای پیروزمندان را در بیاورند و البته چون همیشه، همه اهداف غیر نظامی بودند و شهدا را زنان و کودکان تشکیل میدادند نه مبارزان و افراد مسلح.

یاوه سرایی‌های جنایتکاران امر غریبی نیست و اما دفاع یک پارچه نظام حاکمیتی استکباری از این هجوم وحشیانه که وجدانهای همگانی را تکان داد رسواگر بسیاری از نقاط ابهام در شناخت تمدن استکباری بود. این است که تظاهرات امسال تنها یک راهپیمایی آرام نبود.

میلیون ها نفر در سراسر جهان به خیابان آمدند. دیدن تظاهرات این چنین عظیم و شورانگیز در محکومیت رژیم نژادپرست و شیطانی اسرائیل دراقصی نقاط ایران اسلامی عجیب نیست.

حتی مشاهده این چنین تظاهرات پر شوری در منامه که خود از حاکمیت رژیمی خودکامه و نژاد پرست رنج میبرد یا در صنعا و قاهره و دمشق و بیروت و اسلام آباد و کشمیر و دهلی و .. شگفت آور نیست. اما آمدن به خیابان در نیویورک، کالگری، لندن، پاریس، برلین و بسیاری از شهرهای تمدنی غرب در حالیکه رسانه های دجال صفت آنها، فلسطینیان را سرکش و مستحق مرگ و اسرائیلی های شهرک نشین را مظلوم و تحت ستم معرفی میکردند و در حالیکه برخی از دولت های غربی صریحا، تظاهر کنندگان روز قدس را به مجازات تهدید کردند، اتفاق مبارکی است که باید آن را به خوبی تحلیل کرد.

ماسک غربی ها در مداخلات بین المللی خود در این سالها معمولا دفاع از دموکراسی و مقابله با تروریسم بوده. این دو کلید واژه، رمز حمله غربی ها به کشورها و مردم آزاد اندیش جهان در 25 سال گذشته بوده است.

البته بگذریم از اینکه خودشان حکومت های مستبدی مثل عربستان و بحرین را که حتی یک انتخابات مردمی را هم برگزار نمی‌کنند به عنوان نزدیک ترین دوستان خود در خاورمیانه معرفی می‌کنند. اما در مورد سایر کشورها دم از دموکراسی می‌زدند و اینکه حکومت ها باید منتخب مردم باشند. اما آرای مردم تا زمانی مورد احترام آنها بوده و هست که با منافع آنها همسو باشد و حکومتهای وابسته و سرسپرده به آنها از صندوق های رای سربرآورند. در غیر این صورت تحریم، برنامه ریزی برای کودتا، تظاهرات خشونت آمیز خیابانی و حتی تهدید به جنگ تا روی کار امدن دیکتاتور ها به جای حکومت های برخاسته از آرای مردم دنبال میشود.

تراژدی مصر مثال رسوای این عملکرد ضد مردمی آنهاست که همه حکومت های غربی به سرکردگی آمریکا در نضج گیری نامیمون آن مقصرند.

شاید برخی فراموش کرده باشند که جنبش حماس در آخرین انتخابات در فلسطین یعنی در 8 سال پیش پیروز شد، انتخاباتی که به گفته هیات ناظرین اتحادیه اروپا آزادنه ترین انتخابات و برخوردار از همه استاندار های یک انتخابات دموکراتیک بود.

حماس تعداد بیشتری از کرسی های مجلس فلسطین را با آرای مردمی به دست آورد و طبیعتا اقدام به تشکیل دولت به نخست وزیری آقای هنیئه کرد اما پاسخ دولت وقت آمریکا، تحریم، کارشکنی و فتنه انگیزی و نهایتا ایجاد جنگ داخلی بین حماس و فتح بود.

اسرائیل که از همان آغاز 25 درصد نمایندگان مجلس را به بهانه همکاری با حماس بازداشت کرده بود سخت ترین تحریم های ممکن را با همکاری حکومت مصر بر علیه غزه به عنوان خاستگاه حماس برقرار کرد و در دو نوبت در جنگهای 22 روزه و 8 روزه برای نابودی انسجام مردمی در حمایت در حماس تلاش کرد.

حماس از حق خود در تشکیل دولت کوتاه آمد و دولت وحدت ملی در رام الله شکل گرفت، دولتی که عضو مهمی از اکثریت حماس را در خود نداشت. دولتی که همکاری امنیتی تنگاتنگی را با غاصبان برقرار کرد که برخی از هدف زنی های دقیق امروز ارتش اشغالگر در غزه، مرهون همان همکاری هاست.

فرایند به اصطلاح صلح که از 36 سال پیش با سفر سادات به سرزمین های اشغالی شروع شد اکنون به عنوان یک فرآیند شکست خورده که جز سرافکندگی و تحقیر برای طرف فلسطینی چیزی به ارمغان نیاورده، در نزد همه جهان اسلام شناخته می شود.

ادعای غرب این بود که منشور ملل متحد و قرارداد های بین المللی می توانند چارچوب حل مسالمت آمیز قصه پر غصه فلسطین باشند. قطعنامه 465 شورای امنیت سازمان ملل، حفظ جان شهروندان عرب در مناطق اشغالی را بر اساس معاهده چهارم ژنو الزامی میداند.

امروز هیچ کس حتی بانکی مون هم به عنوان دبیرکل سازمان ملل، یادی از این قطعنامه نمی کند و جناب دبیرکل برعکس بر اسا منطق حاکمیت زور به فلسطینی ها توصیه می کند که موشک باران دفاعی را متوقف کنند و خود را تسلیم اسرائیلی ها کنند.

این در حالی است که اصل 51 منشور ملل متحد، دفاع از خود در برابر تجاوزات را به رسمیت شناخته است.

وقایع این روزهای غزه و از جمله حمله هدفمند به تاسیاست عمومی مانند بیمارستان ها و حتی مقر نیروهای سازمان ملل متحد، بی اثر بودن این مصوبات و بازیچه بودن آنها را در دستان قدرتمندان زورگو برملا ساخت.

فراتر از این حمایت یک پارچه سنای آمریکا در مصوبه شماره 498 خود از حمله اسرائیل به غزه در اولین روز تهاجم زمینی و کمک 450 میلیون دلاری فوری دولت آمریکا برای ترمیم سپر آهنی اسرائیل و تامین بودجه بیشتر برای حمله به غزه افزون بر 3 میلیارد دلاری که سالیانه به این دولت جنایتکار پرداخت می کنند، سند نکبت بار دیگری در فضاحت دولت دموکرات آمریکا را آشکار کرد.

البته همزمان 47 میلیون دلار هم به عنوان کمک های انسان دوستانه به غزه برای خالی نبودن عریضه وتحمیق آدم های زودباور، تصویب شد اما سنای آمریکا بلافاصله هرگونه کمک به حماس را ممنوع کرد.

امام خمینی (رحمه الله علیه)، معمار انقلاب اسلامی در زمانی که روز جهانی قدس را اعلام نمود در بیاناتی الهام بخش فرمود: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرتها فهماند که دیگر آنها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم می‌دانم، روزی است که بایدما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم؛ و مسلمین از آن انزوایی که آنها را کشانده بودند خارج شوند، و با تمام قدرت و قوت در مقابل اجانب بایستند.

روز قدس، روزی است که باید به این روشنفکرانی که در زیر پرده با امریکا و عمال امریکا روابط دارند هشدارداد. هشدار به این که اگر از فضولی دست برندارید، سرکوب خواهید شد!....

روز قدس روزی است که باید به همه‌ی ابرقدرتها هشدار داد که باید دست خود را از روی مستضعفین بردارید و سر جای خود بنشینید....

روز قدس روز اسلام است. روز قدس روزی است که اسلام را باید احیا کرد و احیا بکنیم، و قوانین اسلام در ممالک اسلامی اجرا بشود. روز قدس روزی است که باید به همه‌ی ابرقدرتها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطره‌ی شما،‌ به واسطه‌ی عمال خبیث شما، واقع نخواهد شد، روز قدس، روز حیات اسلام است.

«روز قدس» یک روز جهانی است. روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله‌ی مستضعفین با مستکبرین است. روز مقابله‌ی ملتهایی است که در زیر فشار ظلم امریکا و غیر‌امریکا بودند، در مقابل ابرقدرتهاست. روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین، و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند. روزی است که بین منافقین و متعهدین امتیاز خواهد شد.

متعهدین این روز را روز قدس می‌دانند، و عمل می‌کنند به آنچه باید بکنند. و منافقین ـ آنهایی که با ابرقدرتها در زیر پرده آشنایی دارند و با اسرائیل دوستی ـ در این روز بی‌تفاوت هستند،‌ یا ملتها را نمی‌‌گذارند که تظاهر کنند. روز قدس روزی است که باید سرنوشت ملتهای مستضعف معلوم شود،‌ باید ملتهای مستضعف اعلام وجود بکنند در مقابل مستکبرین.»

(صحیفه امام جلد نه صفحات 276 تا 278 )

این بیانات نورانی و زنده امروز هم بعد از 35 سال همچنان با طراوت و راهگشا هستند و امسال نورانیت این بیانات بیش از گذشته درخشندگی دارد.

اگرخباثت، اضمحلال و درندگی نظام استکباری در جهان تا چندی پیش دغدغه خواصی از مردم جهان بود، امسال با این جنایات علنی صهیونیزم و این حمایت آشکار و یک پارچه حکومت های غربی و همدستی سران فاسد عرب، پلیدی نظام فاسد شیطانی حاکم بر جهان برای همگان روشن گردیده است.

آمریکا امروز با تناقص آشکار در عملکرد و راهبرد روبرو ست. این رسوایی تمدنی آشکار تر از آن شده که دیگر قابل انکار باشد.

امروز بر همه آشکار شده است که هر اعتمادی به این نظام استکباری، چیزی جز نکبت و عقب افتادگی را برای متعاملین به بار نخواهد آورد.

در سی امین سالگرد روز قدس در سال 88، عده ای به بهانه مخالفت با دولت وقت، شعار نه غزه نه لبنان را سر دادند، البته پیشینه این گروه، هیچگاه نکته برجسته ای از فداکاری برای ایرانی را که ادعایش را داشتند نشان نمیدهد.

امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) سالها پیش در معرفی این گروه فرموده بود که در سال های دفاع از کیان این مملکت، حتی دستی از دورهم هم بر آتش نداشتند بلکه همان موقع نیز افتخارشان مراوده با حامیان صدام بود.

روز قدس امسال رسوایی و شکست تفکر روشنفکر مآبانه بود که راه حل مشکلات ایران بلکه جهان را در مماشات بلکه در وابستگی به آمریکا میداند.

روز شکست مدل غرب در حل منازعات جهانی و روز رسوایی حزب شیطان و صهیونیستهایی بود که گاه در اسرائیل به عنوان صهیونیزم یهودی و گاه در کاپیتال هیل به عنوان صهیونیزم مسیحی و گاه در عراق و عربستان به عنوان صهیونیزم اسلامی، در تحکیم حاکمیت شیطان بزرک انجام وظیفه می کنند.

مردم عادی جهان نیز امروز شیطان بزرگ را با این رسوایی های بزرگ شناخته اند و ما متاسفیم که برخی در تحلیل های ساده انگارانه گمان می‌کردند(و شاید هنوز هم می کنند) که پرزیدنت اوبامای سیاه پوست و حقوق دان، رئیس جمهوری ایده آلی است که با او می توان به آسانی تعامل کرد.

این ساده اندیشی که ناشی از عدم درک ماهیت تمدنی نظام استکباری و ناشی از عدم درک سازماندهی تمامیت خواه حزب شیطان برای ثروت اندوزی و سرکوب ملت هاست، متاسفانه مبنای برخی اظهاراتی شده که مروج تسلیم و انقیاد دربرابر استکبار جهانی است. اظهاراتی که غرب را شکست ناپذیر و ما را ضعیف و ناکارآمد معرفی می‌کنند بیشتر حاکی از بن بست های فکری بیان کنندگانش است تا واقعیتهای موجود جهان.

این به آن معنا نیست که ما با مشکل کارآمدی روبرو نیستیم ولی حتما به این معناست که راه برون رفت از مشکلات ما نسخه های مستکبرانی که جز به انقیاد ملتها نمی اندیشند هم نیست.

همه حزب الشیطان امروز به صحنه آمده اند تا اسرائیل را از ورطه ای که خود با رویای نابودی مقاومت وبعد حمله به ایران آغاز کرده بود، برهانند و نمی توانند.

اندکی از توان رزمی مقاومت به میدان آمد و نتانیاهویی را که سودای نابودی ایران را داشت، در غزه زمین گیر نسل اول موشکهای ایرانی کرد و عملیاتی که بنا بود حداکثر ظرف یک هفته به اتمام برسد به فضاحت تاریخی حزب شیطان مبدل ساخت.

این بار فقط شهید دادن و نظاره کردن نبود. برای اولین بار طعم پاسخ مقاومت به کام خون آشام نژاد پرستان چشانده شد. بیش از 100 سرباز از ارتش به ظاهر شکست ناپذیر اسرائیل غاصب به درک واصل شدند. رعب بین سربازان اسرائیلی فزونی گرفته و فرار از جنگ و اقدام به خودکشی بحران فراگیر نیروهای نظامی اسرائیل گشته است و این وعده قرآن کریم است که سپاه شیطان متزلزل و تنها از پشت دیوارهای دفاعی ستبر تهاجم می نمایند و دربرابر هجوم شما فرار خواهند کرد.

کرانه باختری که روزگاری صحنه فتنه افکنی و جنگ برنامه ریزی شده توسط اسرائیل و آمریکا بین فتح و حماس بود به میدان حمایت از اندیشه مقاومت تبدیل شد و تنها دو روز بعد از ندای رهبر انقلاب اسلامی روز قدسی خونین را شاهد بود و دهها شهید و زخمی در دفاع از مردم باریکه غزه تقدیم کرد.

حزب شیطان در مقابله با این شرایط بی‌شک ساکت نخواهد بود و به تجدید ساختار خواهد پرداخت. رویکرد شیطان در این عرصه همیشه ثابت بوده است: تفرقه و جنگ داخلی بین مسلمانان که در عراق و یمن و عربستان از یک سو و توسط متشیعین لندن نشین مورد حمایت لژهای ماسونی و اتباع آنها از سوی دیگر به آن دامن زده می شود و تطمیع و تهدید جریانهای سست عنصربا مدیریت خود آمریکا به عنوان شیطان بزرگ.

شرایط جهان بسی آشفته است اما هوشیاری مسلمانان و درک درست از نقاط قوت جبهه خودی و نقاط ضعف دشمن و حزب شیطان میتواند شرایط را به سمت پیروزی مسلمانان به پیش ببرد. البته شیطان به منافقین بیش از همیشه چشم دوخته و تلاش های رسانه ای که برای تطهیر آمریکا در ایران و سایر کشورهای مسلمان در حال شکل گیری است در همین راستاست.


امروز بهتر از هر زمان می فهمیم که چرا امام فرمود «روز قدس روز اسلام است.»

* کامران باقری لنکرانی، استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز،عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی و وزیر اسبق بهداشت

۱۳۹۳/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...