نسخه چاپی

هزینه‌های درمانی بیمارستانهای تامین اجتماعی كاهش می‌یابد

مدیركل درمان تأمین اجتماعی تهران با اشاره به ارائه نظرات كارشناسی تامین اجتماعی نسب به معایب و محاسن طرح تحول سلامت وزارت بهداشت، از كاهش هزینه‌های درمانی در بیمارستانهای این سازمان خبر داد.

به گزارش نما، تقی خسروانی مقدم مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان تهران در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آمادگی بیمارستانهای تامین اجتماعی برای اجرای طرح تحول سلامت اظهار داشت: ما برای اداره بیمارستانهای تهران براساس قوانین سازمان تامین اجتماعی عمل می کنیم و در حال حاضر نیز بر روی دو بحث اعتبار بخشی و بهره وری از جمله در بیمارستان فیاض بخش متمرکز هستیم.

کلید دولتی‌ها برای قفل تامین اجتماعی نیز باید سازگار باشد

وی ادامه داد: برای اجرای طرح تحول سلامت نیز، سازمان تامین اجتماعی بر اصل فواید این طرح هیچ چکی ندارد، ولی با این حال سازمان معایب و محاسن این طرح را به وزارت بهداشت اعلام کرده است، زیرا برای اجرای چنین طرحی در بیمارستانهای تامین اجتماعی باید زیر ساخت‌های لازم مهیا شود، به هر حال کلید دولتی‌ها برای قفل تامین اجتماعی نیز باید سازگار باشد.

هزینه‌های درمانی در بیمارستانهای تامین اجتماعی کاهش می‌یابد

خسروانی مقدم در پاسخ به این پرسش که حال با توجه به اینکه طرح تحول سلامت در بیمارستانهای تامین اجتماعی اجرا نمی‌شود، مردم دغدغه کاهش هزینه‌های درمانی را همانند طرح تحول سلامت در دیگر بیمارستان‌های خواستار هستند، افزود: برای این امر سازمان تامین اجتماعی با اجرای اعتباربخشی و بهره وری در روند اتوماسیون بیمارستان های خود، هم خدمات بهتری ارائه خواهد داد و هم هزینه‌های درمانی مردم کاهش می یابد.

چرا تأمین‌اجتماعی در اجرای طرح تحول نظام سلامت دخالت ندارد

به گزارش تسنیم، در این راستا محمدعلی همتی معاون درمان سازمان تامین اجتماعی نیز با طرح این سئوال که چرا باید سازمان بزرگی همچون تأمین‌اجتماعی در اجرای طرح تحول نظام سلامت دخالت نداشته باشد، عنوان کرده بود که سئوال ما این است که چرا قبل از اجرای طرح تحول سلامت تأثیر آن بر حوزه درمان تأمین‌اجتماعی بررسی و ارزیابی نشده است؟ با وجود این مسائل ما در حوزه درمان تأمین‌اجتماعی همه تلاش خود را برای موفقیت طرح تحول نظام سلامت به کار می‌گیریم.

در این راستا شنیده‌ها از وزارت بهداشت حاکی از آن است که به دلیل عدم تجمیع بیمه‌ها، طرح تحول نظام سلامت وزارت بهداشت، تاکنون در بیمارستانهای تامین اجتماعی به اجرا در نیامده است.

۱۳۹۳/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...