نسخه چاپی

سیاست‌های حزب‌الله و حماس در زمین‌گیر كردن رژیم صهیونیستی

عکس خبري - سياست‌هاي حزب‌الله  و حماس در زمين‌گير کردن رژيم صهيونيستي

پایگاه اینترنتی المانیتور 27 ژوئیه 2012 (۵ مرداد) در مقاله‌ای به سیاست‌های حزب‌الله در قبال جنگ غزه و اقدامات حماس در زمین‌گیر كردن ارتش رژیم صهیونیستی پرداخت

گروه ترجمه ـ پایگاه اینترنتی المانیتور 27 ژوئیه 2012 (۵ مرداد) در مقاله‌ای به سیاست‌های حزب‌الله در قبال جنگ غزه و اقدامات حماس در زمین‌گیر کردن ارتش رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت: حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، در سخنرانی روز قدس در بیروت متعهد شد که از تمام ابزارهای خود برای حمایت از مقاومت فلسطین استفاده خواهد کرد. نصرالله گفت: «ما در حزب‌الله در کنار ملت و مقاومت فلسطین بدون استثنا ایستاده‌ایم. احساس می‌کنیم ما متحدان واقعی مقاومت فلسطین هستیم... پیروزی شما پیروزی ماست.» پیام نصرالله ممکن است بخشی از نزدیک‌تر شدن روابط حماس و حزب‌الله پس از دو سال آغاز اختلاف بر سر سوریه باشد.

در ادامه مقاله آمده است: فضای کشمکش حماس و اسرائیل[رژیم صهیونیستی] از فرصت‌طلبی ایران نیز تأثیرپذیر است. ایران از طریق روابط خود با حماس در کشمکش اسرائیل و فلسطین، برگ برنده کسب کرده است. همچنین حماس از رابطه خود با ایران به‌منظور گسستن تحریم عربی ـ اسلامی علیه خود در دهه 1990 و 2000 بهره برده است. تاکتیک‌های گردان‌های القسام در مقابله با نیروهای دفاعی اسرائیل به این شرح است که به دلیل نبود توازن نظامی، این گردان‌ها از موشک‌های هدایت‌شونده ضدتانک استفاده می‌کنند و در عین حال، از تمام توان خود در واکنش به عملیات‌های زمینی بهره می‌برند. سربازان اسرائیلی در درجه اول، تونل‌ها را هدف می‌گیرند، زیرا این تونل‌ها به نیروهای فلسطینی اجازه می‌دهد به‌آسانی تحرک داشته باشند و بتوانند تله‌های انفجاری ایجاد کنند. مطابق دستور کار این گردان‌ها، هرچه اسرائیل به مناطق مسکونی غزه وارد شود، بیشتر به نفع نیروهای حماس است؛ زیرا اسرائیلی‌ها جنگ را به زمین آن‌ها می‌کشانند و رصد تحرک خودروهای ارتش اسرائیل آسان‌تر خواهد شد. شبکه تونل‌های حماس، «غزه دوم» برای اسرائیل پدید ‌آورده که این مسئله عملیات‌های نظامی ارتش اسرائیل را پیچیده‌تر می‌کند. شلومی الدار، تحلیل‌گر اسرائیلی می‌نویسد: «هیچ سامانه دفاع هوایی گنبد آهنینی نمی‌تواند با این تونل‌های تروریستی مقابله کند... این تنها میزان غافل‌گیری ارتش اسرائیل از گستره و اندازه تونل‌های تهاجمی حماس در مرز اسرائیل را به بوته آزمایش می‌گذارد... ناگهان مشخص شد که دو غزه وجود دارد: یک غزه که پرجمعیت، فقیر و مسطح است و غزه‌ای دیگر که غزه زیرزمینی است. تا به امروز، ارتش اسرائیل 36 تونل را شناسایی کرده است؛ اما حتی طی جنگ کنونی، ارتش اسرائیل همچنان این منطقه را جست‌وجو می‌کند و تروریست‌ها از طریق این تونل‌ها حملاتی را در عمق خاک اسرائیل صورت داده‌اند.»

در پایان مقاله آمده است: مطابق برآورد منابع امنیتی اسرائیل، تونل‌های بسیاری در غزه وجود دارد که طراحی و ساخت آن‌ها احتمالاً حدود سه سال به طول انجامیده است. هزینه کندن، تقویت و حفظ هر تونل حدود یک میلیون دلار است. تعداد بسیاری از این تونل‌ها در طول مرز اسرائیل و غزه از بخش شمالی تا جنوب اسرائیل کنده شده‌اند.

 تحلیل‌:
اگر صهیونیست‌ها براساس اصل «دشمن دشمن من، دوست من است» از گروهک تکفیری ـ بعثی داعش حمایت می کنند، ایران حتی بسیار فراتر از اصل «دشمن دوست من، دشمن من است» از نیروهای مقاومت حمایت می کند. اگر نخست وزیر جنون‌زده رژیم صهیونسیتی معتقد است جنگ میان مسلمانان به نفع آن‌ها است و اگر در این جنگ از هر طرف کشته شوند، رژیم صهیونیستی سودش را می‌برد، در مقابل هم باید گفت باید به هر مجموعه‌ای که علیه رژیم سفاک صهیونیستی می جنگد و به آن ضربه می‌زند و آرامش را از آن‌ها سلب می‌کند، کمک کرد چه برسد به نیروهای مقاومت که مورد هجوم وحشیانه قرار گرفته‌اند و مظلومانه و غریبانه از سرزمین و مردمشان دفاع می‌کنند.

۱۳۹۳/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...