نسخه چاپی

كریمی اصفهانی: وزیر كشور صدای احزاب را شنید

دبیركل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار گفت: باید از وزیر كشور تشكر كرد كه صدای احزابی كه می‌توانند بخشی از جامعه را مدیریت كنند، را شنیده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا احمد کریمی اصفهانی، اظهارکرد: طبیعی است که رابطه وزیر کشور با احزابی که می‌توانند به مردم کمک کنند، بسیار پسندیده و مفید است. وزارت کشور باید نظرات احزاب را بشنود. تقریبا مساله‌ی دموکراسی در کشور ما حل شده است، اما ابزارش وجود ندارد.یکی ابزار دموکراسی فعالیت احزاب است. احزاب قدرتمندی که دارای عده و عده هستند.


وی در ادامه گفت: معمولا در کشورهای پیشرفته حکومت‌ها بر ید احزاب هستند و اگر دولتی اشکالی داشت مردم با یک حکومت طرف نیستند و تنها حزب را مقصرمی‌شناسند. درتمام زمینه‌ها و شئون اداره کشور باید نظریات حزبی اعمال شود.


دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار با بیان این که احزاب می‌توانند هم از دولت و حکومت و هم از مردم پشتیبانی کنند، گفت:‌ در کشور ماعده‌ای از طریق احزاب به قدرت می‌رسند، اما مثل آقای احمدی‌نژاد که با پشتیبانی احزاب اصولگرا به ریاست جمهوری رسید، اعلام کرد که من به هیچ حزبی وابسته نیستم. این ها آفتهای موجود در کار حزبی کشورمان است.


وی با اشاره به بی‌اعتنایی برخی از مسئولین به فرهنگ حزبی تصریح کرد: طبیعی است که با بی‌اعتنایی مسئولین احزاب نیز انگیزه‌ی خود را از دست می‌دهند. در زمان انقلاب از 230 حزب بی ضابطه غفلت شد و نیامدند که آنها را ضابطه مند کنند.


کریمی اصفهانی با تاکید بر ضرورت بازبینی لایحه احزاب خاطر نشان کرد: طولانی شدن مدت تصویب یک قانون بهتر ازبازنگری آن پس از تصویب با عجله‌اش است. کما این که آگر لایحه‌ی احزاب تصویب می‌شد حتما باید در آن بازنگری صورت می‌گرفت. در این 3 ماهی که مجلس این طرح را مسکوت گذاشته فرصت است تا احزاب و مجلس و وزارت کشور با همدیگر به این لایحه شکل واقعی بدهند و اشکالات آن را برطرف کنند.


وی همچنین افزود: باید این لایحه به صورتی مطرح شود که احزاب را قوی کند و فرهنگ حزبی را در کشور گسترش دهد تا بتوانند به کمک حکومت و دولت مشکلات مردم را برطرف کند. ادامه جلسات احزاب و دولت، می‌تواند برای کل کشور مثمر ثمر باشد.


دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازاربا اشاره به خانه‌ی احزاب گفت: ما معتقدیم که خانه‌ی احزاب به شکل فعلی موفق نیست. باید بار این خانه بر دوش تمام جناح‌ها باشد. باید خانه‌ی احزابی باشد که به صورت صنفی و باشگاه از همه گروه‌ها نماینده داشته باشد. در این صورت همه‌ها حزب را به صورت یک نماد اثرگذار خواهند شمرد.

۱۳۹۳/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...