نسخه چاپی

استفاده احزاب و دولت از مسكوت ماندن طرح نحوه فعالیت احزاب

عضو سابق كمیسیون ماده 10 احزاب گفت:‌ تشكیل كارگروه سه جانبه مجلس، دولت و احزاب به منظور تدوین قانون انتخابات و لایحه احزاب در فرصت‌ سه ماهه‌ای كه مجلس طرح نحوه فعالیت احزاب را مسكوت گذاشته است فرصت خوبی برای انتقال نظرات به مجلس است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا ،حمیدرضا فولادگر گفت:‌ هدف طرح نحوه فعالیت احزاب شکل‌گیری و فعال‌شدن احزاب واقعی است. این احزاب باید بتوانند نشاط سیاسی را در جامعه به وجود آورند و در عین حال نظارت‌پذیر باشند.


نماینده مردم اصفهان یادآور شد: از 237 حزب ثبت شده 10 درصد آن‌ها هم فعال نیستند. به همین دلیل طرح نحوه فعالیت احزاب در پی شکل‌گیری و فعال شدن احزاب استانی و ملی است به نحوی که این احزاب بتوانند نشاط سیاسی را در جامعه توسعه دهند.


وی افزود: این طرح همچنین در پی پیش‌بینی آزادی‌های مدنی در چارچوب قوانین شرع و عرف برای احزاب است. این طرح زمینه فعالیت آزاد و نظارت‌پذیر احزاب را فراهم می‌کند.


وی با اشاره به دلایل مسکوت ماندن طرح نحوه فعالیت احزاب در مجلس گفت:‌ در خصوص این طرح انتظاراتی در دولت و احزاب وجود داشت به همین دلیل مجلس رسیدگی به این طرح را سه ماه مسکوت گذاشت تا طی این مدت احزاب، تشکل‌های سیاسی و دولتمردان بتوانند نظراتشان را به مجلس انتقال داده تا طرحی با پختگی و جامعیت مناسب به تصویب برسد.

۱۳۹۳/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...