نسخه چاپی

عدم كسر حق بیمه از بن نقدی ابلاغ شد

معاون روابط كار وزارت تعاون، كار و رفاه، مصوبه شورای عالی كار مبنی بر عدم كسر حق بیمه از كمك هزینه اقلام خانوار (بن كارگری و خواربار) را به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ كرد.

به گزارش نما ، با ارسال نامه معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مصوبه شورای عالی کار مبنی بر عدم کسر حق بیمه از کمک هزینه اقلام خانوار به تامین اجتماعی، ابلاغ شد.

سیدحسن هفده تن معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ارسال نامه شماره 82959 مورخ 93.05.01 مصوبه یکم، دویست و سی و پنجمین جلسه شورای عالی کار در خصوص عدم کسر حق بیمه از کمک هزینه اقلام خانوار (بن کارگری و خواربار) را به سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد.

در ابلاغیه معاون روابط کار وزارت کار به مدیرعامل تامین اجتماعی آمده است: مصوبه یکم، دویست و سی و پنجمین جلسه شورای عالی کار به تاریخ 93.04.10 با شماره ثبتی 77693 مورخ 93.04.11 به شرح ذیل برای استحضار و صدور دستور مقتضی ارسال می گردد. خواهشمند است دستور فرمائید از نتایج اقدامات به عمل آمده دبیرخانه شورا را مطلع فرمایند.

به گزارش مهر، در این مصوبه آمده است: نظر به اینکه به استناد بند 5 مصوبات دویست و سی و چهارمین جلسه شورای عالی کار در تاریخ 92.12.23 مبنی بر پرداخت ماهیانه 800000 (هشتصد هزارریال) از سوی کارفرمایان به کارگران مربوطه تحت عنوان کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار به عنوان مطایای رفاهی و انگیزه ای موضوع تبصره 3 ماده 36 قانون کار، سازمان تامین اجتماعی اخیرا و بر خلاف سنوات قبل اقدام به دریافت حق بیمه از کارگران و کارفرمایان بابت کمک هزینه اقلام مذکور نموده است و لذا با توجه به اینکه تعریف واژه کمک هزینه اقلام خانوار (بن کارگری و خواربار) در تبصره 3 ماده 36 قانون کار همراه با عائله مندی و کمک هزینه مسکن و ... آمده و از نظر ماهیت در ردیف مزایای رفاهی و انگیزه ای قرار دارد، جزء مزد ثابت و مزد مبنا محسوب نمی گردد، بنابراین سازمان تامین اجتماعی از تاریخ 93.04.01 نمی تواند آن را به تنهایی و یا همراه با سایر اقلام دیگر مشمول کسور بیمه و بازنشستگی بداند.

۱۳۹۳/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...