نسخه چاپی

واگذاری چهار بنای تاریخی با برگزاری مزایده

چهار مزایده برای واگذاری اماكن تاریخی در قالب تشریفات قانونی برای سرمایه‌گذاری و واگذاری حق بهره‌برداری این اماكن، توسط صندوق احیا، حفاظت و بهره‌برداری از اماكن تاریخی برگزار می‌شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، فراخوان مزایده‌ی چهار بنای تاریخی شامل خانه‌ی «آقاجان‌نسب» در بابل، کاروانسرای «افضل» در شوشتر، خانه‌ی «تدین» در سمنان و کاروانسرای «ده‌نمک» در گرمسار، از حدود یک هفته پیش در پایگاه اطلاع‌رسانی صندوق حفظ، احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی قرار داده شده، تا سرمایه‌گذارانی که شرایط شرکت در آن را دارند، در این مزایده حضور یابند.

مدیرعامل صندوق حفظ و احیای آثار تاریخی با اشاره به این‌که این چهار بنای تاریخی به ترتیب، کاربری‌های «فرهنگی، خدماتی، پذیرایی»، «بازارچه‌ی صنایع دستی»، «فرهنگی، خدماتی، پذیرایی» و «مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی» داشتند، گفت: این چهار بنای تاریخی در فرآیند حقوقی، فنی، تعیین کاربری و مطالعات توجیه اقتصادی و در نهایت، در روند قانونی کارشناسی رسمی، برای واگذاری در قالب تشریفات قانونی آماده شده‌اند.

احسان ایروانی ادامه داد: در اسناد ارائه‌شده، شرایط مساعد و متناسبی از جمله راهبری چارچوب‌های عملیات تکمیلی مرمت و آماده‌سازی احیا، شرایط مالی و اقتصادی و زمانی مناسب، زمینه‌ساز ورود سرمایه‌گذاران شده و به‌طور قطع، اقتصاد مربوط با احیای این چهار بنا، علاوه بر حفاظت پایدار، تضمین‌شده خواهد بود.

او تأکید کرد: احراز صلاحیت متقاضیان از نظر اهمیت، بر شرایط مالی پیشنهادی سرمایه‌گذاران ارجحیت دارد.

وی با اشاره به شرایطی منتج به مشارکت در این زمینه، اظهار کرد: براساس نظر رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، اداره کل استان‌ها که این فرآیند با هماهنگی و همکاری آن‌ها صورت گرفته است، وظیفه‌ی جدی و پراهمیتی درباره‌ی معرفی و اطلاع‌رسانی فرآیند قانونی مزایده دارند.

او رمز موفقیت این اقدام و نتیجه‌بخش بودن واگذاری بناها به سرمایه‌گذاران اهل و حضور سرمایه‌گذار در این تشریفات را وابستگی قابل توجه به فعالیت‌های ترویجی دانست و با اشاره به آغاز فرآیند سرمایه‌گذاری در هر استان و امکان‌پذیر بودن و آمادگی سرمایه‌گذاری در احیا و بهره‌برداری متناسب از اماکن تاریخی، افزود:‌ برای هر استان، یک بنای تاریخی که از شرایط فنی، حقوقی،‌ سرمایه‌گذاری بالاتری برخوردار است، گزینش و مقدمات آن نیز انجام شده که متعاقبا اعلام می‌شود.

۱۳۹۳/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...