نسخه چاپی

رحیمی فردا به آفریقا می‌رود

عکس خبري -رحيمي فردا به آفريقا مي‌رود

معاون اول رییس جمهور فردا - دوشنبه- برای بررسی مناسبات دوجانبه، مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی به دو كشور كنیا و تانزانیا سفر می‌كند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری پانا، محمدرضا رحیمی در این سفر دوره‌ای ضمن ملاقات با مقام‌های دو کشور، ارتقای سطح روابط جمهوری اسلامی ایران با کنیا و تانزانیا، مسایل منطقه خاورمیانه و آفریقا را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

تشریح دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در مسایل جهانی، تحولات در آفریقا وخاورمیانه، تحولات اخیر در موضوع هسته‌ای ایران و مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 از دیگر محورهای مذاکرات رحیمی با مقامات دوکشور کنیا و تانزانیا است.

معاون اول رییس جمهور همچنین در این سفر از رییسان جمهوری دو کشور برای شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد که شهریورماه امسال در تهران برگزار می‌شود، دعوت می‌کند.

رحیمی همچنین قرار است از ساختمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در نایروبی پایتخت کنیا بازدید کند.

معاون اول رییس جمهور در جریان سفر به کنیا، موافقت‌نامه "اجتناب از اخذ مالیات مضاعف" و یادداشت‌های تفاهم همکاری‌های اقتصادی، بیمه و سرمایه‌گذاری را امضا می‌کند.

قرار است رحیمی با "امیلیو موای کیباکی" رییس جمهوری، "موسیوکا" معاون رییس جمهوری، "رایلا اودینگا" نخست‌وزیر کنیا دیدار و گفت‌وگو کند.

دیدار با جامعه ایرانیان و جامعه شیعیان مقیم کنیا از دیگر برنامه‌های این سفر است.

معاون اول رییس جمهور در ادامه سفر خود عازم تانزانیا می‌شود. وی در این سفر ضمن ملاقات با مقام‌های این کشور، موضوع‌های مختلف در روابط دو جانبه و مسایل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

تقویت سطح روابط دو کشور ایران و تانزانیا، تصمیم‌گیری مشترک درخصوص نحوه تسریع در اجرای توافق‌ها، تبادل‌نظر و تبیین دیدگاه‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران در مسایل جهانی از دیگر محورهای گفت‌وگوی معاون اول رییس جمهوری با مقام‌های تانزانیایی است. وی همچنین در این سفر درمانگاه موقت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در دارالسلام پایتخت تجاری تانزانیا را افتتاح می‌کند.

افتتاح رسمی دفتر نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در زنگبار نیز از دیگر برنامه‌های سفر رحیمی به این کشور است.

۱۳۹۱/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...