نسخه چاپی

عدم دیدار رییس جمهور بوسنی با سفیر اسراییل

ˈباقر عزت بگوویچˈ رییس جمهوری بوسنی و هرزگوین روز سه شنبه در سارایوو گفت كه قلبش به او اجازه نداد سفیر غیر مقیم رژیم صهیونیستی در بوسنی و هرزگوین را پس از كشته شدن بیش از هزار نفر در نوار غزه به حضور بپذیرد.

به گزارش نما، بگوویچ در این رابطه در جمع خبرنگاران افزود که از واکنش جهان و به خصوص واکنش آلمان و آمریکا که حملات در نوار غزه را حق اسرائیل در دفاع از خود شناخته اند، سخت ناامید شده است.

وی با تاکید بر اینکه هرگز ما مسلمانان ضعیف نخواهیم بود، گفت: زمانی که مسلمانان در جهان به اندازه کافی قوی و قدرتمند باشند، در آن صورت آلمان و آمریکا و دیگران به درستی از خود واکنش نشان می دهند.

بنابراین گزارش، ژلیکو کومشیچ عضو کروات در شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت که درخواست رسمی سفیر غیر مقیم رژیم صهیونیستی در این کشور را برای ملاقات به خاطر حوادث در نوار غزه قبول نکرده است.

وی ادامه داد: با توجه به حوادثی که اکنون در نوار غزه در حال شکل گیری است، ملاقات با چنین شخصی منزجرکننده است.

شهروندان صربستانی، بوسنی و هرزگوین، کرواسی و مقدونیه در منطقه بالکان غربی در روزهای گذشته با برگزاری تظاهرات مختلف، مخالفت خود را با حملات نظامی رژیم صهیونیستی و کشتن مردم بی گناه فلسطین در نوار غزه نشان دادند.

بهانه رژیم اشغالگر برای آغاز حملات علیه مردم بی پناه غزه کشته شدن سه نوجوان اسرائیلی بوده است. ماموران این رژیم در این راستا بیش از 400 فلسطینی را بازداشت کردند و پنج تن را نیز شهادت رساندند. نیروهای این رژیم پس از آن محمد ابوخضیر نوجوان فلسطینی را ربوده و پس از ضرب و شتم بسیار به شهادت رساندند.

رژیم صهیونیستی پس از آتش بس کوتاه از بامداد روز سه شنبه هفدهم تیرماه برابر با هشتم ژوئیه 2014 حملات هوایی علیه غزه را از سرگرفت و تاکنون بیش از یک هزار و یکصد نفر را به شهادت رساند و شش هزار و 500 نفر را زخمی کرد.
منبع: ایرنا

۱۳۹۳/۵/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...