نسخه چاپی

شرایط یك رئیس مجلس خوب!

رئیس مجلس نهم باید در تعامل با دولت مشكلات مردم را رفع نموده و وظیفه نظارتی مجلس بر قوه مجریه را نیز با تمام توان پیگیری نماید.

به گزارش جهان، کانون بصیرت بسیج دانشجویی استان بوشهر همزمان با انتخاب رئیس نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:
مجلس هشتم با تمام فراز و نشیب های خود به پایان رسید و کارنامه ای را برای آیندگان به جای گذاشت که تاریخ نویسان انقلاب اسلامی درباره آن به قضاوت خواهند نشست.

اما با پایان مجلس هشتم منتخبان مجلس نهم که چند ماه قبل در حماسه ای غرور آفرین از سوی ملت شریف ایران اسلامی برای یک دوره 4 ساله انتخاب شده اند وارد عرصه قانون گزاری خواهند شد تا مسیر چهار ساله قانون گذاری میهن عزیزمان را رقم زنند.

از این رو باید نمایندگان مجلس نهم با توجه به رخداد های گذشته و نگاه به مسائل آیند نگاهشان به بیانات ولی فقیه زمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) باشد تا دچار گمراهی یا کج روی نشوند.

و حال با نزدیکی به آغاز فعالیت مجلس جدید مسئله مهمی که این روزها مطرح شده است ریاست مجلس نهم است مجلسی که مردم ولایتمدار ایران امیدوارانه چشم به آن دوخته اند تا در تبعیت از ولایت سنگ تمام بگذارد.

و اکنون شخصیت هایی نیز به عنوان نامزد تصدی ریاست مجلس مطرح شده اند که نمایندگان مجلس باید با دقت تمام به انتخاب فردی اقدام کنند که بتواند با تبعیت تمام از ولی فقیه زمان مجلس را در کمال آرامش در تحقق خواسته های مردم مدیریت نماید.

ما دانشجویان بسیجی کانون بصیرت استان بوشهر از نمایندگان ملت درخواست داریم برای ریاست آینده مجلس فردی را انتخاب نمایند که ویژگی های ذیل را داشته باشد.

1. ریاست مجلس باید فردی باشد که نمونه کامل تبعیت از ولایت فقیه بوده و در تنگناها و مسائل و مشکلات کشور همچون فتنه 88 محکم و استوار عمل نموده و ذره ای از جای خود نلغزد.

2. رئیس مجلس نهم باید در تعامل با دولت مشکلات مردم را رفع نموده و وظیفه نظارتی مجلس بر قوه مجریه را نیز با تمام توان پیگیری نماید.

3. رئیس مجلس نباید عامل گسترش لج و لجبازی بین دولت و مجلس شده و از این دید مسائل فی مابین را مورد بررسی قرار دهد.

4. ریاست مجلس شورای اسلامی باید در برقراری عدالت نسبت به نمایندگان تمام تلاش خود را نموده و باعث چند دستگی نمایندگان ملت نشود.

از این رو امید است مجلس نهم با در نظر گرفتن مسائل مختلف ضعف های مجلس هشتم را جبران نموده و در تحقق منویات امام خامنه ای(مدظله العالی) همچون طرح نظارت مجلس بر نمایندگان تمام تلاش خود را صورت دهد.

و همچنین نمایندگان با دقت تمام از تصویب لوایح و طرح هایی چون وقف دانشگاه آزاد، حقوق مادام العمر و دیگر مسائل جلوگیری نموده و مانع از تصویب لوایح و طرح هایی شوند که باعث ضربه به مجلس شورای اسلامی می شوند.

حال با توجه به مسائل فوق چه نیکوست نمایندگان مجلس با در نظر گرفتن تمام جوانب فردی را برای ریاست مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند که از هر لحاظ در تراز مجلس شورای اسلامی نظام مقدس بوده و مهمترین ویژگی او سربازی ولایت باشد.

۱۳۹۱/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...