نسخه چاپی

سقوط هواپیمای الجزایری در 3 دقیقه

نخستین تصاویر ماهواره ای ثبت شده توسط برج كنترل هوایی بوركینافاسو نشان می دهد كه هواپیمای مسافربری خطوط هوایی الجزایر كه هفته گذشته در مالی دچار سانحه شد در ارتفاع 10 هزار متری قرار داشت و سقوط این هواپیما در این ارتفاع 3 دقیقه طول كشیده است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، این هواپیما که دوم مرداد ماه جاری از ˈواگادوگوˈ، پایتخت بورکینا فاسو عازم الجزیره پایتخت الجزایر بود پس از 50 دقیقه از شروع پرواز بر اثر برخورد با یک طوفان قوی در شمال کشور مالی به شدت هرچه تمامتر سقوط کرد.

در این سانحه هوایی تمامی 118 مسافر و خدمه آن از جمله 54 فرانسوی جان خود را از دست دادند.

ˈ ژرار فلدزرˈ کارشناس امور هوایی در این باره گفت: زمانیکه هواپیما دچار یک طوفان شدید یا گردباد هوایی سهمگین می شود، مثل موردی که برای هواپیمای الجزایر ایجاد شد، خطر سقوط جدی است و هر چند در مواردی شاید خلبان بتواند با این گردباد شدید هوایی مقابله کند ولی در واقع هواپیمای مذکور در دامی افتاده بود که خلبان نتوانست از آن بگریزد.

در همین حال ˈژیلبر دیندره ˈ، فرمانده ستاد مشترک ارتش و هماهنگ کننده سلول بحران بورکینافاسو گفت: خلبان وقتی با طوفان شدید اولی مواجه شد تصور می کرد که می تواند از آن بگریزد و تصمیم داشت به طرف راست تغییر مسیر بدهد تا بتواند تعادل خود را بدست آورد و در آن ارتفاع یک چنین چرخشی حادثه ساز است.

هواپیما مدل ˈمک دونالد ام دی 83 ˈ متعلق به شرکت خصوصی اسپانیایی «سوئیفت ایر» و در اجاره شرکت هواپیمایی الجزایر بود.

۱۳۹۳/۵/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...